Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Emelie - 26 augusti 2011 20:55

Ikväll stämde Dina och jag träff med labradorhanen Mio med matte Lena. Mio är bara nån dryg vecka yngre än Dina. Och Dina har ju precis börjat löpa så än är killdejtar säkra. Lena och jag tänkte se om vi kan få till några träningspromenader med våra hundar i höst. Dessa träningspromenader får bli Dinas grej tänkte jag. Men idag har vädret varit så varmt och hundarna har aldrig träffats förr så vi tog en promenad till Årsjön så dom fick bada lite. Nästa träff blir nog när Dina löpt färdigt, så då blir det allvar...


Dina och Mio var väldigt samspelta, dom har samma energinivå och hade väldigt kul ihop.

                           

Allt gott!//Emelie

Av Emelie - 26 augusti 2011 16:13

Igår var det dragträning! Jag glömde kameran...och Tyras dotterkloning Kelly som var där! Såååå lika dom är!! Men Kelly är redan storleken större än mor sin. Men förhoppningsvis kommer dom fler gånger. Vi är ett glatt gäng som tränar drag några gånger framöver i höst. Vi har alla olika ambitionsnivå men tycker det är lika kul! Personligen så vill jag lite mer än jag hinner känner jag. Men bättre att komma iväg en sväng och träna lite med sin hund. Och jag brukar bara ta med en av hundarna, och draget är ju Tyras grej...iallafall just nu.


Dina i morse...

  Men just nu är det inte så lätt att fånga flickorna på bild...

      ...nosarna i lingonriset hela tiden på promenaden. Och hemmavid är det äpplen...

    Ibland så händer det...Tyra...just nu som raggigast i pälsen...

        Rickard donar med sitt...

          Vilken sensommardag vi har idag!!


  önskar er en skön helg!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards