Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Emelie - 1 september 2011 21:58

Dina löper för fullt. Tyra har ännu inte börjat. Jag hade planer på att para Tyra detta löp. Hane var bestämd men jag har idag beslutat att avvakta.


Både Tyra och Dina känns friska som nötkärnor. Känns tråkigt på sätt och vis, då jag såg fram emot kombinationen Tyra och denne hane. Låter säkert knäppt, men detta är ett slutgiltigt beslut som är väl genomtänkt.


Framförallt känner jag att Tyra inte har så starkt sug efter valpar. Innan hon parades med G-kullens pappa så var hon så valpsjuk, bar omkring på allt möjligt och försökte dia sina "valpar" i soffan. Efter G-kullen har hon inte visat någon tendens till skendräktiga beteenden. Inte så konstigt med tanke på den aktiva dottern hon har kvar här hemma som ständigt pockar på uppmärksamhet. Dina tar all Tyras uppmärksamhet och dom har himla kul ihop också så hon verkar inte lida av det, men det är helt tillräckligt för henne just nu.


Vi satsar på att träna drag Tyra och jag och så hoppas jag vi klarar Arbetsprovet i vår. Hoppar nog parning nästa löp också. Däremot löpet om ett år (Tyra löper med ca 6 mån intervall) kanske det blir parning....men dit är det långt...


Så ser Tyras valpplaner ut. Dina blir två år och iom det "byxmyndig" 3:e maj nästa år. MEN som hon känns så får hon allt mogna längre än så. Men hon blir säkert vuxen någon gång hon me... Jag tror och hoppas på valpar efter Dina också i framtiden.


Så här ligger vi lite lågt med valpplanerna för tillfället. Ett löp i taget...


Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards