Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Kennelbesök

Av Emelie - 25 september 2011 20:34

Idag begav jag och Dina oss av till Vikbolandet utanför Norrköping. Vi hälsade på hos en "kennelkollega". Närmare bestämt hos Lena Rydgren som också föder upp berner under kennelnamnet Genein´s kennel.


Vår kära bernerkompis Susanne var också med med sina fina flickor Quila och Ronja.


Det var sammanlagt sju berner och tre mattar med varsin kamera i högsta hugg som gick ut på fältet (alltså det var mattarna som hade kameran i högsta hugg...)!


Berner måste vara världens vackraste och bildskönaste ras... ALLA bernerägare är totalt fotogalna...inklusive mig... Hur mycket bilder finns det inte på dessa vackra hundar på facebook!? Och tröttnar man på att se dom??? Nej, inte jag iallafall! Här ser ni Susanne in action. Prinsessan Quila på dinosaurieägget med sitt hov...

  Susanne med sitt hov.

  Jag hade en liten baktanke med dagens besök. Jag ville spana in en hane från Lenas första kull. Hans stamtavla är intressant, inte minst för att där finns en hel del äldre hundar. Dessutom är hans stamtavla så obesläktad som den kan bli med mina flickors stamtavla... Men sen är det en hel del annat som också ska passa ihop... Han bor i Uppsala i vanliga fall, men var "hemma" på besök idag. Jag hade ju bara Dina med mig idag. Och om du frågade Aragon så tyckte han att han passade utmärkt ihop med Dina... Där Dina var, var också Aragon för det mesta. Dina tv med Aragon till höger om sig. Alice bakom och Irma längst till höger.

  Dina med Aragon i rumpan. Alice skymtar också.


  Sen är det alltid intressant att utbyta lite tankar och kunskap, inte minst när man föder upp samma ras.


Blev några bilder på Aragon. En lugn och trevlig hane. Lena hade överlag väldigt trevliga hundar....men dom var väl mer eller mindre lugna... Alltid lika roligt att träffa berner som passerat 10 år...tyvärr allt för ovanligt. Aragons mamma Indra 10+ hänger fortfarande me!

Aragon

              Vi försökte oss på gruppfotografering. Dina och Lenas yngsta, Irma 9 månader, har nosarna envist i backen.

  Jag tjoar till...alla...utom Dina och Irma tittar upp på mig för en kort sekund innan...

  Från vänster: Indra (10+ år), Ronja (3 år), Quila (5½ år), Alice (1 år och 3 mån), Irma (9 mån) Dina (1 år och 5 mån) och Aragon som är 3½ år.

...dom reser sig och springer iväg! Jag ville ju bara få upp Dinas och Irmas näsor från backen! Fast Dina (som inte går på såna trick...längre) ligger ensam kvar! Synd att det inte var platsliggning på en lydnadstävling!

  Alice en glad bernertjej med fart i!

  Alice i mitten, Aragon till vänster och Dina till höger.

    Katten Doris som bor med Aragon i Uppsala tittar förskräckt ner från Lenas axel på alla berner. En per hushåll är fullt tillräckligt, tycks hon tänka!

  Appropå fotogalna bernerägare.... Spana in dessa coola grabbar!

  Lotta som har bernerkillarna Imexx och Gazton tyckte att dom behövde solglasögon idag! Och Gazton misstyckte inte! Han poserade villigt länge och väl med glasögonen på...han gjorde inte en ansats att försöka ta av sig dom! Gazton som fyller 8 år och därmed veteran i januari.

  Lotta skickade dessa underbara bilder till mig...var tvungen att lägga in dom här för att visa er!


Tack för trevlig samvaro idag Lena och Susanne! Och smarrigt fika fick vi också! Tack Lena för det!


Allt gott!//Emelie

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

25 september 2011 22:04

Hihi, det blev ju bra, det där ;-) Vi får träna mera på att sitta stilla och posera i grupp ;-)
Tack själv, för en trevlig dag med alla fina vovvar.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Marie Sandberg

Marie Sandberg

25 september 2011 22:06

Vilket ögongodis med härliga bilder Emelie:-). Själv var jag nere vid Torpa sand/Solbaden och lät Dixie och Ispahan busa loss:-).
Vi hörs snart!
Kram Marie och Whippetligan

http://www.mibisans.blogg.se

 
Camilla

Camilla

25 september 2011 22:16

Ja, han är trevlig Aragon .. lugn och fin .. ibland är det svårt att tro att han är brolla med Aston ;) busbullen nr 1 ;).
Men ni verkar ha haft en fin dag .. trevligt sällskap, härligt väder och glada hundar .. då kan det kanppt bli bättre.
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
sytanten

sytanten

26 september 2011 21:36

Jag tappar alldeles andan när jag kollar in alla hundarna, skillnad på dom??? Nej jag ser inte det men dom är helt enkelt UNDERBARA allihop!! Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Lena

Lena

26 september 2011 22:04

Hej!!!
Tack själv för en jättetrevlig em. vilka fina bilder du fick, det är ganska bra gjort med tanke på att dom inte vat still så många sekunder. kram Lena

http://www.geneins.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards