Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Emelie - 5 oktober 2011 21:48

Tack för fina kommentarer till förra inlägget. En extra kram till Elly vill jag också sända.


Fick se några härliga bilder på facebook tidigare ikväll. Det var Milla i fullt rejs med sin goldenkompis Krille.


Millas husse och matte har haft tre berner innan Milla kom in i deras liv. Milla är, för er som eventuellt inte vet, kullsyster till min Glimmande Dina och heter Fina Rossinas Greta Garbo i stamtavlan.


Jag har mycket kontakt med Millas husse och matte. Och jag får höra många fina ord om Milla vilket värmer mitt hjärta mycket.


Milla röntgades snart efter sin 1-årsdag. Hon röntgades med D-höfter (båda sidor). Höfterna var slappa som man säger. Höftkulan låg inte riktigt i höftskålen som den skulle. Milla har aldrig visat tillstymmelse till problem. Tvärtom så upplever husse och matte Milla som extremt smidig, hon hoppar gärna upp på höööööga stenar, flyger och far i skogen, slår nästan knut på sig själv när hon busar med bästisen Krille. Hon är den rörligaste av deras fyra berner de haft genom åren och då var deras förra helt friröntgad och dessutom betydligt mindre i storleken än Milla, som vuxit till sig ganska rejält med sina 43 kilo vid året (10 kg mer än kullsyrran Dina).


Tanken är att Millas husse och matte ska låta röntga om Milla. Men jag tror det kan vara värt att vänta ett bra tag. Huvudsaken är ju att hon inte visar nåt. Tänk så olika en bokstav kan yttra sig!?

            Gillar denna bild där Milla tacklat Krille...hihi   Jag hoppas muskulaturen stramas upp och att höftkulorna hamnar bättre till.


Matte Anne-Greth tar så många fina bilder. Här några fler dagsfärska stulna från facebook...

      Längtar så att få träffa hela G-kullen den 16 okober då dom ska göra MH allihop!! Och visst ska det bli härligt att träffa alla goa hussar och mattar också!!!


Allt gott!!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards