Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Emelie - 26 oktober 2011 13:20

Jaha så är Dina anmäld till två inomhusutställningar framöver. Jag hade inte tänkt anmäla till nån av flera anledningar men så helt plötsligt vägde anledningarna att anmäla tyngre...


Det blir dock bara Dina som får visa upp sig. Det är roligt att se alla berner i ringen men oftast så tar det sociala livet utanför ringen och nervositeten inför ens egen hunds ringspring så mycket uppmärksamhet från mig, så när jag åkt hem och läser vilka hundar som var med, så ångrar jag alltid att jag inte spanade in den och den lite extra, eller pratade med den eller den ägaren, när jag nu hade möjlighet! Så det får räcka med en hund. Dina utvecklas fortfarande och jag trooooooor att hon kommer bli lite "bättre" exteriört än sin mamma Tyra. Och med det inte sagt att inte Tyra är världens vackraste!!! Man får skilja på vacker och vacker i dom här sammanhangen.

Tyra

 


Och för mig är inte utställningar så mycket tävling som jag påpekat tidigare här i bloggen. Jag vill gärna ha några kvalitetsbedömningar på mina hundar från lite olika domare. För som alla människor, så har även exteriördomare tycke och smak och värderar olika exteriöra för resp nackdelar lite olika.


Igår rullade Tyra sig i något ruttet...resultatet blev ordentlig tvätt, lite fiff och invigning av den nya turbohundfönen! Och oj va effektiv den va! Vattnet blåstes bort i ett huj och Tyra blev torr och fluffig på nolltid...iallafall väldigt snabbt. Nackdelen var ett himla oväsen...tyckte framförallt Tyra...men den som vill va fin...fast iofs så kanske den viljan var min...men rullar man sig i nåt ruttet så...

Tyra ren och nyfönad!

       

 


Dina ställde upp sig så fint igår! Så här får hon gärna stå när domarn ska bedöma henne...kanske ska träna lite på det...

 

 


Håller på att förhandla fram ett datum om släktträff! Det blir INTE i helgen men SNART. Meddelar datum så snart det är helt klart! Borde varit ute i bättre tid, men september gick åt till löp och sen var det G-kullens MH och Rickard skulle firas och...ja bortförklaringarna är många! Roligt om vi kan bli några släktingar iallafall! Håll koll här i bloggen!!!


Och appropå det...min nya hemsida är på gång! Snart blir det en lite ny form på den och framförallt kommer jag att kunna uppdatera den själv vilket blir smidigt!


 //Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards