Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Emelie - 13 november 2011 01:15

Idag hämtade Catrin som har Fina Rossinas Grace Kelly upp mig vid halv tre för att vi skulle iväg på inofficiell utställning.


Kelly ska tränas inför sin officiella debut. Kelly är just nu urfälld men vi vill träna både henne och mig...då det nog blir jag som får ställa Kelly.


Kelly är en hoppetossa av värsta sorten. Men jag är väldigt nöjd med oss som ekipage inne i ringen idag. Kelly var enda bernern. Domaren som var mjuk och trevlig mot både hund och handler hade även ett extra trick för att locka hundarna att gilla detta med utställning...han bjöd på köttbullar!!


Kelly blev stormförtjust i detta domarens tilltag. Så fort han öppnade munnen så hade han en överlycklig Kelly i famnen. Han hade svårt att bli av med oss då Kelly fjäskade järnet för att få en köttbulle till och domaren var inte knusslig...när jag äntligen fått ut Kelly ur ringen så hälsade domaren nästa ekipage välkomna...när Kelly hörde domarens stämma så fullkomligen flög hon in i ringen och upp i domarens famn IGEN!! Ja, trots Kellys intensiva charmoffensiv så lyckades hon inte få något hp idag. Domaren tyckte att hon rörde sig lite stelt, framförallt bakbensrörelserna. Ja, ja...det var inte helt fel. Vi var där i god tid och vi bedömdes nästan sist så väntan var lång (typ 5 timmar nåt...). Men ack så trevlig i sällskap med Catrin och även Marianne. Men jag hann nu handla på ICA Maxi innan dom stängde!


Kelly så tufsig och fin!

    

Öppenklass. Domare: Jack Brandel

Kritik: Feminint, vackert uttryck. Bra bett. Något knapp skuldra. Bra bröstkorg. Utmärkt päls, färg och teckning. Rör sig något styltigt. Mycket glad och livlig.

Jag gick en gång en utställningskurs med Doris. Läraren på kursen är en himla duktig tjej och handler. Hennes nytillskott, avkomma efter hennes hane. En underbar liten Shibatik. Blev BIS valp 1:a idag!! Denna lilla dam kommer att turnera runt i världen och bli världsvinnare...sanna mina ord. Inget namn har jag, men sööööt är hon!

 


Och några verkar vi bli på släktträffen! Ska bli såååå kul!


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards