Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Emelie - 15 november 2011 13:09

Stefan med jaktlag har inte skjutit sin vuxna älg här på jaktmarken än. Vi har därför flyttat släktträffen nu på lördag till Medevi!


Vi ses mellan 10.00-11.00 nere vid bryggan. Ta av MEDEVI från riksväg 50 mellan Motala-Askersund, i höjd vid brunnsområdet finns en skylt ODENSBERG vänster eller höger beroende på från vilket håll ni kommer. Åk tills vägen tar slut. Där finns en parkering, men det kommer att gå att åka närmare stranden med bil vid behov. Vi ska nämligen vara på Torpa sand, promenaden är inte så lång. Ta med korv för grillning och matsäck. Det blir en liten tävling med hundarna och jag ska be Stefan göra lite fina priser...


Meddela mig om ni kommer! ilarstorp@telia.com eller 070 699 53 35


Den som vill är välkommen!


Vet några och några som kanske kommer så jag tror vi blir några stycken! Ser fram emot att träffa er! Välkomna!


En som inte kommer är G-kullens pappa Askimsvikens Lacoste. Men jag har träffat honom! Oh My God!!!! Vilken fart det är i Lacoste! I love him! Älskar fartiga berner! Tyra blev rena filbunken i jämförelse. Dotter Dina däremot hängde näääästan på!


Pappa Lacoste. Tjohoooo!

       

Dotter Dina

   

Mamma Tyra

   

Att samla familjen stilla samtidigt var mer eller mindre ett omöjligt uppdrag. Tyra ja, Dina och pappa Lacoste tröttnade på en gång. Ingen bild blev väl bra men...familjen samlad för några ögonblick.

     

Lacoste

   

Sedan provade vi lite drag. Katrin har dragit pulka en del med Lacoste och tränat in kommandon men har inte en sele som passar just nu. Men det har jag! Så nu får dom låna den mot att vi tränar regelbundet och både dom (Katrin och Lacoste) och vi (jag och Tyra) SKA tävla i Arbetsprov klass 1 i vår! Vet inte om jag uttalade villkoren för lånet helt tydligt... Men att Katrin och Lacoste kommer att fixa AP 1 i vår är jag övertygad om. Men HJÄLP! När Lacoste fick vagnen påkopplad efter sig kunde inget stoppa honom!!! Tjohooooo!

 

Mitt objektiv blev nääääästan krossat, men tur jag var snabb!!! Arbetsmotivation saknas INTE! Och man undrade ju hur det skulle gå....men han var lika snabb i huvudet visade det sig! Det här kan bli en uppvisning!!!


Lacoste med vagnen, Tyra väntar på sin tur.

   


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards