Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Nytt år

Av Emelie - 30 december 2011 19:16

Imorgon är det nyårsafton. Mycket reflektioner blir det en tid som denna. Hur har 2011 varit? Vad önskar vi inför det nya året?


Jag önskar alla allt gott. Och hälsa och fred till hela världen vore ju finfint. Läste en bra grej på facebook om att vi ska ta ut glädjen i förskott, det värsta som kan hända är att vi är glada i onödan.... Vi har nog alla en tendens att ta ut sorg, elände och olycka i förskott men att vara glada i "onödan"...hur ofta är vi det??


Idag har solen lyst. Jag styrde bilen med flickorna till Odensberg, Medevi. Min kusin Signe med familj från Amsterdam är här och fastrarna Emelie och Lisbet. Tyra

  Dina

Promenad ner till Vättern. Faster Lisbet med dotter Signe på Medevi brygga.

   

Vi rundade udden. Torpa sand i gyllene eftermiddagssol

Kusiner

 

  Tyra

   

Dina

   


Allt gott 2012 önskar jag er kära vänner  !//Emelie


 
 
Ingen bild

Isabelle

30 december 2011 20:04

Fina bilder! Lycka till med allt nästa år :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards