Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Emelie - 7 januari 2012 17:45

Ja ni kära vänner! Mina tankar kring bernerns framtida hälsa snurrar på. Jag har tidigare gjort reklam och kommer tjata vidare om Prinsen. Prinsen är son till Fina Rossinas Elvira som fortfarande lever och har hälsan 11 år och 3 månader gammal. Det finns fler äldre individer i hans stamtavla. Tror hans farmor Ekoxens Ztella Zandybell blev 13 år nåt...rätta mig om jag har fel Marianne! Hans farfar är ur en kull där jag tror de flesta om inte alla blev över 10 år, Honey Mix Baloo heter han. Morfar Dogwoods Sacred Spirit blev över 10 år. Mormor Heimarkens Bonanza blev 9 år.


Fakta om Prinsen:

Reg nr: S37368/2004

Namn i stamtavlan: Ananke

Mor: Fina Rossinas Elvira

Far: Säterhundens Georgia Preston

Ålder: blir 8 år 23 april 2012 (4 av 6 i kullen lever vad vi vet)

Spermieprov taget i nov -11: utmärkt kvalité

HD-index: 105

ED-index: 109

Är utställd två gånger officiellt, båda gångerna med VG som kvalitetsresultat.

Prinsen

 

Finns inga avkommor efter Prinsen eller något kullsyskon till Prinsen. Jag tycker det är synd med tanke på att han har så bra avelsvärde statistiskt och då menar jag sammantaget HD/ED-index, ålder i stamtavlan och på sig själv och i kullen med bernermått mätt och han uppfyller exteriörkvaliteten VERY GOOD. Finns inga siffror på hans mentalitet...men jag kan gå i god för att den är UTMÄRKT.


Så Lisbeth...nu har jag marknadsfört Prinsen IGEN och jag kommer fortsätta så länge han lever och har hälsan vilket jag givetvis hoppas han får fortsätta ha.


Igår var vi i Kolmården...uppdatering med bilder därifrån kommer senare. Nöjer mig med dagens reklamkampanj. Får se om någon fin bernerdam nappar???


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards