Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Emelie - 11 januari 2012 16:19

Har en favoritrunda jag gått många gånger med hundarna. Började när jag flyttade till Medevi permanent för 11 år sen...först med Rossina sen med Rossina och Fjollan och sen mer sporadiskt då jag flyttade hit...till Godegårdsskogarna.


Den utgår från Medevi brygga. Igår låg en hel del snö på bryggan. Tyra.

   

I början-2000-var det inte ordentlig stig hela vägen runt udden...men under dessa 11 år har fler och fler hundägare upptäckt denna runda och stigen har blivit bredare för var år. Jag träffade en söt och trevlig amstafftik igår med sin husse och matte. Ingen bild tyvärr. Dom kom när jag gått färdigt annars hade vi slagit följe.


Försökte få en fin ståbild på Dina men blev aldrig perfekt vinkel när hon väl stod fint och underlaget var hyfsat jämnt. Dina är lite hög i bak...men nu när hon börjar fälla ur och lockarna på rumpan envist spretar uppåt så förstärks det.

   

En synkad bild på båda mina flickor!

 

Tyra

 

Idag var det lika vackert. Sol men snön var ett minne blott...

 

Flickorna var inte helt fotovänliga idag...nosen i backen heeeela tiden. Men luktar ju så spännande från alla hundar som gått där före oss! Tyra skvätte som den värsta hanhunden...lyfte tom på benet...kanske lockar man någon!?

Blev några bilder från stranden Torpa sand. Dina

     


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards