Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

En lyckad fredag den 13:de

Av Emelie - 13 januari 2012 23:43

Idag styrde jag bilen till Norrköping. Vädret var strålande vackert...idag skulle det bli många vackra bernerbilder....men när Susanne med Quila och Ronja och jag med Tyra och Dina började vår promenad drog molnen ihop sig. Vi hade lika trevligt ändå, men det blev inte det där önskade gyllene solljuset som våra vackra bernerdamer gör sig så bra i... Fikapaus halvvägs med lussebulle och kaffe. Några extra svängar fram och tillbaka....idag tappade jag kopplen...men dom hittades och flickorna klagade inte över att få springa några vändor till i skogen.


Några bilder blev det ändå... Dina med Tyra tv och galen Ronja till höger.

 

Dina igen...

 

Quila

 

När vi kom hem så började det hagla....syns lite "mjäll" på flickorna när den obligatoriska gruppbilden skulle tas...

 

...men var det inte fyra flickor...???

Det där med gruppbilder kan ni hålla på med...jag har fullt upp att kolla vad som finns...högt som lågt...

Dina

Är visst lite för kort i rocken...

 

Jaha vi fick gå tillbaka en sväng...jag hade ju tappat kopplen...kanske vid godisträdet? Ronja.

 

Nej men snart efter hittade vi kopplen på stigen...suck...är det åldern månntro???

När vi kom hem så blev det kafferast igen...inomhus denna gång...och tur var väl det för helt plötsligt så haglade/snöade det på tvären!! Trodde ett tag att jag skulle få kampera i Norrköping över natten....men snart nog så lyste solen igen....är vi i april redan eller???


Hemkommen så bar det snart iväg på julgransplundring här i Godegård! En höjdarkväll tyckte Henrik

 

och Rickard

 


Allt gott!//Emelie

 
 
Lotta

Lotta

14 januari 2012 00:15

Men Emelie! Vad ska vi göra med dig... går du inte vilse så tappar du saker, hi,hi!
Fina bilder som vanligt
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
C.L

C.L

14 januari 2012 00:31

Härliga bilder =)

http://www.fago.nu

 
Ingen bild

Deziré

14 januari 2012 01:32

Men där var ju några Berner damer jag kände igen :). Jag tror bestämt att vi får införskaffa ett skärp med små krokar till koppel, telefon o annat till dig Lol.



 
Camilla

Camilla

14 januari 2012 10:02

Haha ... ja, du får ursäkta, men det skulle kunnat var jag ;). Jag är en fulltständig katastrof då det gäller att hålla ordning på mina pinaler ... hehe .. Men likt dig så brukar dom faktiskt komma till rätta .. tur är väl det, annars så skulle det vara ett stort hål i plånboken.
Mysig kväll med julgransplundring, vi har i veckan dansat ut julen med barnen på jobbet också.. vi sjöng och dansade långdans så fönstren immade igen .. haha... men skojgit är det.
Nog är det väl konstigt väder ?? äntligen har vi iallafall fått snö i våran landsände, men inte det är inte som det brukar vara ... regn på juldagen ?? upp o ner vända världen just nu.
Må så gott
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

15 januari 2012 17:46

Tjusiga bilder i vanlig ordning! Du må tro att Nova gör allt hon kan för att få rulla i de två dec snö som finns ;) (än så länge) snön har inte riktigt velat stanna kvar i år. Kram på dig!!

http://anovaadelle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards