Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Lyrisk

Av Emelie - 31 januari 2012 17:50

Äntligen är vårt piano stämt!! För några år sen...säkert 3-4 år...så såg Stefan en annons i Corren. Piano bortskänkes mot att man hämtade det. Jag har alltid önskat mig ett piano i mitt hem. Jag kan själv inte spela alls, men spelar gärna tillsammans med pianist. Sen vore det ju roligt om någon av sönerna eller båda två vill lära sig spela piano i framtiden. Jag kan inget om pianon men vi åkte till familjen i Linköping som hade detta piano och jag tyckte det klingade fint så vi tog med oss det hem.


Jag har länge tänkt anlita Åke Olsson som är en eminent pianostämmare. Hände att jag träffade honom i musikhögskolan i Stockholms lokaler när jag studerade där....förra århundradet... Han anlitades...kanske anlitas han fortfarande...som pianostämmare till alla musikhögskolans instrument. Han bodde även då här i Motalatrakten men det var ändå honom dom anlitade.


Jag fick även bekräftat att det är ett riktigt fint instrument vi har FÅTT!!! När han stämt färdigt så spelade vi ihop. Jag har spelat ihop med Åke för många år sen här i Motala kyrka men han är egentligen pensionerad nu men vikarierar just nu på sin egen tjänst så vi spelade ihop på begravningen i fredags...därav att jag ÄNTLIGEN fick tummen ur och bestämde tid för stämning av vårt piano. Åke spelar verkligen jätte bra dessutom, så just nu är jag lyrisk. Pianot klingade väldigt fint tyckte jag och Åke kunde berätta att det är ett riktigt fint instrument. Troligen gjort på 1920-talet men knappt spelat på så det är inte slitet det minsta. Däremot så kommer vi flytta pianot till ett annat rum och skaffa fuktmätare och även luftfuktare för att hålla pianot i så bra skick som möjligt. Började genast fantisera om musikalisk salong här hemma...


Även bernerflickorna blev lyriska när Åke var här. Åke har själv en rottweiler, så mina bernerflickor störde honom inte alls trots att Dina kröp upp i knät när Åke spelade och när han fortsatte spela...istället för att gosa med henne...så började hon bli mer och mer närgången och Åke fick en hel del pussar i ansiktet. Skönt med människor som inte bekymrar sig över närgångna kärleksfulla bernerflickor...


Avslutningsvis två bilder på Tyra tagna igår då vi hade sol!

   


Allt gott!//Emelie

 
 
Ingen bild

Anne-Greth & Gösta

31 januari 2012 18:23

HÄRLIGT att få pianot stämt! Tyra ja, hon är nog den vackraste Berner vi sett - förlåt Dina, Milla, Kelly m.fl - och vi är så stolta över att hon är mamma till vår egen Milla. Puss på nosen från Anne-Greth, Gösta, Milla & Moses!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards