Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Emelie - 2 februari 2012 22:35

Idag begav jag mig till Norrköping! Träffade Ing-Marie med hennes fina bernertjejer Qurry och Milla. Solen sken och vi gick på en härlig vinterpromenad med våra bernerflickor. Ljuset var perfekt men jag kunde inte ha fingrarna framme för fotografering så mycket som jag hade önskat...har förfrusit mina händer några gånger så dom blir iskalla snabbt  


Men några bilder blev det på isen trots den iskalla vinden.

Tyra

 

Ing-Maries Milla (Dina lååååångt där borta)

 

Tjohoooo här kommer jag! Dina

   

Efter promenaden tränade vi lite drag. Ing-Marie och Milla har kommit långt i draget...jag har nästan tappat räkningen men tror dom fixat Arbetsprov 1, 2 och 3!!! Imponerad är jag!! Jag står i startgroparna med Tyra som verkligen gillar detta med draget. Ing-Marie hjälpte mig, så idag lyckades jag starta Tyra ståendes bakom pulkan (jag lät Tyra dra pulka idag). Och jag såg när poletten trillade ner på Tyra. Jag har bara lyckats starta Tyra ståendes bredvid, men grejen med draget är att man ska dirigera hunden ståendes/gåendes bakom vagnen. Nu måste jag nöta in detta!! Det är såååå kul när det klickar med hundträning!!!


Även Milla fick köra lite drag, det var länge sen men desto roligare tyckte Milla det var. Vädret hade slagit om...

Milla

     

Hon la sig, hon ställde sig, hon backade, hon gick framåt och oj så kul hon tycker detta är!

 

Ni är verkligen duktiga!!! Tack för en trevlig dag!

Ing-Marie och Milla ett vinnande team!

 


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards