Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Emelie - 5 februari 2012 19:09

Idag åkte vi till Medevi och gick vår vackra Torparunda! Isiga vindar blåste och mina fingervantbeklädda händer kunde bara fotografera ytterst begränsat. Men världens vackraste plats var vacker även idag med klonkande isflak och isande vind.

 

Strandbruden Tyra

 

Strandbus

 

Dina med den isande vinden i ansiktet

 

Dina på ångbåtsbryggan

         

Och sen dristade jag mig även denna vecka att besöka Mibisan´s kennel (om ni följer länken så ser ni hur allvarligt sjuk jag är i valpsjukan   ) som just nu har en kull whippetvalpar som i natt fyller tre veckor. Visste att jag låg i farozonen för den fruktade valpsjukan... Var där förra veckan också och föll då för Mibisan´s Mr Sound of Music...och idag kröp han fram till mig direkt när jag satte mig i valphagen. Usch vad jobbigt det här blev...och dessutom sa valparnas "farmor" Madde som har stor kunskap om whippet att som det var idag så var Pigge (som han kallas efter far sin, eller Marie kallar honom Piggelin men jag kallar honom Pigge) den hon tyckte var mest lovande i kullen...jag föll för hans framåtanda som märktes tydligt redan förra veckan då han bara var två veckor.


En annan favorit både till Madde och givetvis till de blivande ägarna som också var där idag var lilla Annie. Här snusar Annie och Pigge th.

 

Ett gäng trötta whippetvalpar efter en intensiv fotosession.

 

Vem kan detta vara??? Jag hade bara ögon för de faunefärgade svartmaskade Annie och Pigge. Men tror det är Mibisan´s Miss Kiss Me Kate. Nej det är nog Miss My Fair Lady såg jag nyss när jag kollade in Maries blogg...

 

Och så till min favorit...

Mibisan´s Mr Sound of Music 3 veckor  


Ja nu är jag valpsjuk kan jag lova... 


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards