Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Solig söndag

Av Emelie - 13 februari 2012 16:21

Igår var det en helt underbar dag! Hundarna och jag väntar på promenadsällskap...

     

Tror det är nån som kommer nu! Dina som sparat en fluffig lockig kudde på rumpan...hon löper för fullt nu och har nästan slutat fälla...har ju tänkt anmäla henne till rasspecialen i Sala. Men hennes nuvarande frisyr förstärker hennes redan lite höga rumpa...får se hur jag gör...har några dar till att fundera...

 

Stefan och pojkarna åkte före med bil ner till Långsjön här nere i skogen. Stefan riggade för fiske...men det nappade inte denna gång.

 

Vi grillade korv. Jag tränade lite drag med Tyra. Det går väl sådär. Tycker ändå att vi fått en bra ingång i träningen nu. Känns som att nu gäller det bara att öva. Hon förstår orden framåt, höger och vänster, men det betyder ju inte alltid att hon gör som jag säger. Men hon tycker det är himla kul med draget, så jag ska försöka få till några korta träningspass i veckan, då tror jag vi kommer kunna komma upp i tävlingskondition fram i vår...


Henrik och Rickard åkte lite pulka efter Tyra men det blev lite tungdraget idag då solen värmde en hel del och snön töade. Det var även tungt för Rickard att skjutsa Henrik på sparken.

Henrik

   

Rickard

 

Och ljuset är perfekt för fotografering. Tyra

       

Dina

     

 

Så var det dags att packa in grejerna i bilen. Oooops. Helt plötsligt hoppade Tyra in i bak....och snart även Dina! Jag måste säga att jag slutar aldrig förvånas över deras spänst. Det var alltså i denna bilen dom hoppade upp...luckan var uppfälld då det inte alls var meningen att dom skulle åka bil hem.

 

En suddig bild tyvärr. Christian ställde Henriks skida (ca 90 cm...det vet ju alla) för att visa höjden...men Dina hjälpte då genast till med lastningen...hon fick upp hela skidan i bilen. Dina är verkligen en rolig hund, även om vissa av hennes påhitt kan bli besvärliga...men ack så charmiga...

 

Christian och jag promenerade tillbaka med hundarna också. Dina står och spanar i motljus.

 


Allt gott!//Emelie

 
 
Ingen bild

Isabelle

13 februari 2012 18:08

Haha, vad härliga de är! Och ja, snacka om spänstiga tjejer! Härliga bilder!

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

13 februari 2012 18:27

Vilka härliga och FINA bilder Emelie. Många fångade ögonblick.

/MARIE

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

13 februari 2012 22:43

Vilken härlig dag!!! Så lätt allting blir med sol. Bilerna blir bra och alla är glada ;-)
Man blir lätt förvånad, över att hundar som är så stora och tunga, samtidigt är så viga.
Skönt att du håller tummarna :-)
Kram tebax

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Linda & Klunsan

Linda & Klunsan

16 februari 2012 19:33

Vilken härlig dag! Underbara bilder,verkligen fångade i perfekta ögonblick :) Kram!!

http://anovaadelle.se

 
Ingen bild

Dez

19 februari 2012 23:27

Jättefina o roliga bilder, Dina är ju bara för härlig då hon lastar skidan ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards