Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Veterinärbesök

Av Emelie - 20 februari 2012 19:30

Oj vilken härlig helg vi haft! Jag och Henrik och Rickard åkte upp till Stockholm i lördags. Stefan stannade hemma för att ta hand om hus och hundar...inte honom helt emot tror jag om jag känner min make rätt...


Vi åkte upp för att fira min mamma som fyllde år i helgen. Alla barnbarn var där....nästan... Min yngste bror Carl var nämligen på BB tillsammans med sin vackra fru Maria. I lördags hade nämligen mammas sjunde barnbarn bestämt sig för att komma till världen. Minstingen heter Philip och föddes dagen innan min mammas födelsedag!


Vilken fest vi hade!! Alla de större barnbarnen hade såååå roligt ihop!! I barnbarnaskaran så ingår min mammas sambos tre barnbarn också. Så totalt är de nu åtta pojkar och två flickor. Philip har två storebröder; Ted och Axel. Tre fina pojkar!!!! Inte utan att man blir lite sugen....men jag är så nöjd och tacksam för våra två! På vägen hem fick vi även träffa underverket!!! OTROLIGT söt!! Eller så otroligt är det väl egentligen inte...


Natten till idag visade det sig att Tyra hade diarré. Två gånger fick jag släppa ut henne...hon som nästan aldrig har dålig mage. I morse väckte Stefan mig då han var lite orolig för Tyra som inte rörde sig som hon brukar. Hon var stel, framförallt i bak och ville inte gå så mycket. Det märktes att Tyra hade ont.


Jag beställde tid till veterinären. Funderade om något fastnat i tarmen som gjorde att hon fick som magknip?? Hon var lite häsjigare än vanligt, drack lite mer. Ingen feber hade hon. Men man blir ju lite fundersam vad som gjorde att hon hade så ont??


Veterinären kände igenom henne noga och konstaterade att hon ömmade på ryggen. En muskel till vänster om ryggraden ungefär mitt på ryggen verkar ha sträckts. Och inte är det konstigt med tanke på hur flickorna flyger och far och hoppar. Igår hade dom tex busat rejält på isen. Hon kan ju ha halkat till...eller det gör hon hela tiden, men oftast går det bra även om jag ofta sagt att det är konstigt att dom inte gör sig illa med tanke på hur dom flyger och far hela tiden!

                 


Han kände även noga igenom buken och Tyra ömmade inte alls. Livmodern var liten och fin.


Känns skönt att ha kollat upp henne ordentligt (även om det kostade...). Hon känns redan bättre med lite Arnica (homeopatmedel).


Allt gott!//Emelie

 
 
Lotta & Grabbarna

Lotta & Grabbarna

20 februari 2012 21:41

Stackars Tyra! :-(
Hoppas hon snart är helt ok igen.
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

20 februari 2012 22:14

Stackars :-(
Vad bra att Arnica hjälpte ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Linda & Klunsan

Linda & Klunsan

21 februari 2012 20:28

Läste att Tyra bättrat på sig, skönt för er!! Hoppas nu att det bara är något tillfälligt. Ja vad gör man, det kostar men man gör ju det man kan såklart. Krya på er ännu mera!!! Kramar

http://anovaadelle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards