Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Emelie - 23 februari 2012 22:31

Ja det var ett tag sen man såg solen så när den nu lyst så blev man helt chockad över ljuset den åstadkommer!!


Här hemma är det lite förkylt...men kanske var det tur i oturen att Henriks födelsedagskalas blev inställt igår pga att Rickard fick feber. Henrik har fyllt 6 år  

   

Flera av de inbjudna kompisarna insjuknade nämligen i magsjuka igår eftermiddag... Henrik har idag fått feber men än så länge ingen magsjuka...peppar peppar... Känns framförallt skönt om Rickard slipper magsjuka med tanke på hans redan känsliga mage. Och Rickard har som tur är varit hemma från dagis hela veckan och Henrik brukar ha bättre motståndskraft när det gäller magsjuka...ta i trä...


Så idag har vi haft en slö dag i soffan jag och mina små feberpojkar. Jag känner mig helt ok än så länge, men tyckte att det var skönt med en sovstund i soffan på förmiddagen...


Stefan kom hem lite tidigare från jobbet så jag gick en runda med flickorna. Tyra rör sig faktiskt helt som vanligt och har gjort det sedan i tisdags. Jag märker inget av att hon har ont. Men när jag trycker lite där hon ömmade på ryggen så tycker jag mig märka att hon känner av det fortfarande. Det har räckt med homeopatiska medel mot smärta och mot muskelsträckningar. Hade jag sett att hon haft ont hade jag givetvis tagit till rimadyl men behövs det inte så undviker jag helst. Jag trodde Tyra började löpa direkt efter att Dina började, men nu löper hon inte...har inte haft så noga koll då jag inte planerar någon parning detta löp. Men Tyra fäller för fullt. Rugguggla.

     

Oftast brukar mina fälla färdigt och tom börja pälsa på sig innan löp. Dina är i sluttampen av sitt löp. Hon har lite kortare mellan sina löp, Tyra drogs väl igång men kände att hon inte riktigt var färdig än...får se om hon löper ordentligt snart igen?? Dina hann inte fälla färdigt helt innan hon började. Idag rullade sig Dina i något...typiskt nu när allt smälter....det som göms i snö ni vet   Så det blev dusch med schamponering av Dina efter promenaden. Jag kammade ur Dina ordentligt när hon hade schampo i och märkte då att hon fortfarande fäller på bakdelen av kroppen medans som hon har fällt färdigt på framdelen. Hon har inte riktigt börjat få sin nya päls, men det kan gå fort när det väl börjar...hon är ju anmäld till Sala den 24 mars... Dina i full fart

Här fångade jag henne i ett språng

   

Vacker i vårsolens glans


Allt gott!//Emelie 


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards