Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Emelie - 12 mars 2012 17:45

Våren har kommit!! Vilket väder vi haft! Kameran får följa med på promenaderna. Flickorna är (eller var när det gäller Dina...) i sin tufsiga period. Tyra fäller och har blivit sådär grådammig som dom blir mot slutet innan den nya blanka pälsen kommer. Men pigg och glad är Tyra för det...och vacker med...

       

Tyra och Dina

 

Dina är ju anmäld till Sala om två veckor. Alltså vår rasspecial. Jag trodde Dina skulle vara helt urfälld och tråkig i pälsen då...som Tyra fortfarande är...men Dina har en ganska kort löpcykel och slutade fälla och körde igång med löpet tidigare än jag trott. Jag chansade på att slänga in en anmälan för Dina. Dina har långt ifrån fått all sin päls tillbaka. Och just på rumpan lockar sig pälsen och där har hon inte fällt alls ser det ut som! Kolla in Dinas "rumpkudde".

 

På utställning vill man ju visa hundarna från sin bästa sida. Just den här rumpkudden har faktiskt varit lite orättvis då Dinas rygglinje upplevs betydligt mer bakhög än hon faktiskt är. Dina igår på promenaden. Fortfarande tufsig och spretig i pälsen.

     

Jag fixade lite med hennes lockiga rumpkudde igår. Tog även bort lite spret runt öronen och tassarna. Lite bättre blev det... Dina igår...hon står INTE bra här.

 

Dina i förmiddags här uppe i "brasta".

       

Har tänkt ett tag men i eftermiddags gjorde jag det. Jag tvättade båda hundarna. Tyra fäller fortfarande riktigt mycket. Då är det bra med en tvätt med rejäl urkamning. Dom blir även väldigt feta i pälsen när dom fäller som värst...talgproduktionen ökar, därav blir dom som lite dammgrå i pälsen också. Tvättade även Dina och fönade henne också. Hon blir nog fin till Sala...

Dina nytvättad och fönad idag.

 

Oj...blev visst fel, jag har INTE tagit den här bilden. Den här bilden tog Stefan när jag ställde upp Dina snabbt. Stefan hade bråttom iväg... Jag hoppas få lite hjälp hur jag ska ställa upp Dina. Hon står helst som en hösäck på utställning...

Här lyckades jag fånga Dina när hon står riktigt fint...nytvättad och nyfönad...

 


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards