Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Våren

Av Emelie - 23 mars 2012 15:12

Ja nu är det vår!! Men jag brukar alltid vara lite återhållsam med att ta ut vårkänslorna i förväg...brukar bli några bakslag.


Men nu har jag invigt altanen med bara shorts och bh...och det var riktigt varmt i solen!! Den starka vita vårsolen.


Imorgon bitti tidigt så bär det iväg till Sala. Tvätt och fön av Malva och Dina står på eftermiddags-kvälls-schemat. Och så ska jag prova ut vad jag ska ha på mig...får inte vara för fladdrigt...jag har verkligen fått massor med goda råd av Susie. Hoppas kunna ta tillvara på så många råd som möjligt imorgon. Malva kan faktiskt vara riktigt rolig att visa. Dina är också duktig, men det är fortfarande klurigt att få henne att sträcka upp sig ordentligt...men men...imorgon är inte sista utställningen för oss får jag verkligen hoppas!! Jag är glad att ha tagit upp kontakten med Susie...hör av mig igen för fortsatt finslip!!!


Idag sprudlade våren i skogen. Jag njuter av Malvas stolleryck! Nu är hon mycket fartigare än både Dina och Tyra...nästan så jag undrar om Dina och Tyra är sjuka istället!!??? Nej...tror faktiskt att det har med hormonell fas att göra. Men vilken skillnad på Malva...har inte sett henne så här på över ett år!!! Underbart.


De flesta bilderna på Malva blev suddiga...svårt att fånga hennes fart på bild.

     

Desto fler bilder på Dina idag.

       

Många citronfjärilar såg jag både igår och idag på promenaden. Såg att jag av "misstag" lyckats fånga en på bild...

   

Tyra äter jord...så gör mina mer vissa perioder??

 

Tyra i den porlande vårbäcken i skogen. Vilken lyx att få bo och leva i skogen.

 


Hoppas kunna göra Dina, Kelly och Malva rättvisa imorgon i Sala...är riktigt nervös...


Allt gott!//Emelie 

 
 
Camilla

Camilla

23 mars 2012 19:27

Härligt att kunna sitta ute så lätt klädd ;) ja, vi har ju inte riktigt någon värme att tala om ännu, men det mer och mer bart på marken. Så skönt att Malva åter blivit sig själv igen .. jobbigt då man ser att något felas, dessa gånger skulle jag kunna ge vad som helst för att de kunde tala med oss.
Jag tror nog du kan göra hundarna rättvisa, var inte så hård mot dig själv ;) och lite nervös är nog bara bra att du är säger ju dom som vet ;). Om du bara visste hur avundsjuk jag är på er som bor i skogen ... Bara sonen fått körkort så han kan ta sig till och från själv så ska jag också ut och bo i busken ;).
Lycka till nu
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanne H

23 mars 2012 22:54

Å vilka underbart fina vårliga hundbilder. Blir glad av att se!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards