Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Emelie - 2 april 2012 18:25

Kära, kära ni som har en ur Fina Rossinas D-kull ge dom en stor kram från gamla "matte"! Tyvärr är ju min D-kull en drabbad kull...men idag firar Maddox, Prinsen, Grrrlie och Bums 6 år!!! Ni var från början 9 krabater men är nu bara fyra kvar. Klart att det känns i ett uppfödarhjärta.


Jag önskar er fyra innerligt många goda år till! Hittade en bild på Bums som lever sitt liv som gårdshund på en gård utanför Västervik. Jag har fått en ganska färsk hälsning från matte att allt lever väl med Bums.

Fina Rossinas Dumle af Smejlycka "Bums" vid grinden till sin gård.

 


Jag har även fått ett dödsbud idag. 29 mars 2012 dog Fina Rossinas Serlina nästan 11½ år gammal. Tack för att ni meddelade mig och jag hoppas höra ifrån er mer!


Detta innebär att det nu finns en kvar från min första kull och det är Elvira. Min första kull var 13 stycken från början, men där blev ändå så många som 10 stycken som fyllde 8 år och då hade en förolyckats vid 6 år. Den första i den kullen dog (cancer) 5 år gammal. Den andra vid 6 år (olycka) och den tredje 7 år (akut livmoderinflammation).


Givetvis går mina tankar till min Doris idag, då hon skulle fyllt 6 år...men hon lämnade mig för ganska precis ett år sen. Jag sänder även er andra som haft en från D-kullen en extra varm tanke idag.

Förlåt en dyster födelsedagsblogg....men svårt att inte minnas...


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards