Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Emelie - 3 april 2012 15:41

Idag så blev det lite träning med Tyra igen. Var ett tag sen sist. Men idag så provade jag ett kort träningspass igen...denna gång med vagnen. Tyra blir så uppspelt när hon ser vad som är på gång. Varje gång jag tränar nåt med någon av mina hundar så känner jag lika starkt...detta ska jag ju hålla på med mer!!! Det är så himla kul när jag ser hundens vilja att göra det jag vill och när hunden förstår vad jag vill så blir jag närmast euforisk!


Ibland verkar Tyra förstå precis och ibland inte alls över huvud taget. Jag börjar även förstå när Tyra förstår och när hon inte förstår....är liksom viktigast att jag förstår först.


Förstod bl a idag att jag ska träna kort kort... Gäller att jag kan träna kort kort och ofta nu... Snart är det Kristi himmelfärdshelgen och då har vi bokat stuga på draglägret. Två tävlingstillfällen hoppas vi kunna hinna med. Vore ju så kul om vi lyckades...


En av mina dragkompisars hundar Ronja, råkade ut för något riktigt otäckt i helgen. Troligtvis har hon druckit vatten ur en pöl med giftiga kemikalier i. Susanne vet inte säkert, men veterinärerna tror att det rör sig om en förgiftning och det enda hon kan komma på är vattenpölar ute. För när Ronja kräktes upp maten på kvällen så såg hon INGENTING misstänkt däri men det luktade AS. Sedan blev Ronja så dålig så dålig. Hon lades in på dropp på Valla djurklinik. Men tack och lov så visade njur- och levervärden ok. Så Ronja har nu piggat på sig ordentligt. Men det är verkligen otäckt....tänk vad snabbt det kan gå??? Ronjas kompis Quila var ju med på samma promenad och drack ur pölar hon med, men hon fick ingen reaktion. Men min teori är att Quila kände att det inte var bra vatten i den pölen medan Ronja inte hade den spärren....men förhoppningsvis har hon den nu. Hundar har nog lite instinktiv koll på vad dom kan äta/dricka och inte. Tex så brukar hundar aldrig bry sig om svampar...detta för att dom nog instinktivt har ett medfött minne i kroppen att svampar kan vara giftiga... Pratade med Susanne idag och Ronja är nu på stark bättringsväg och det är såååå sköööönt!


Dina har sin egen träning här hemma...ju fler ju bättre...hon får egentligen INTE ta dessa men hon är hopplös...men så charmad man blir...uppfostran går helt i stöpet...

 

Dina igen

         


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards