Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Emelie - 13 maj 2012 14:43

En härligt vacker dag har vi idag! Njuter extra mycket efter flera dagars regnrusk...för att inte tala om kall visit i norr i början av veckan....  ....


Kan säga att jag har grämt mig en hel del de senaste dagarna....detta med parning på RÄTT dag under löpet är inte så lätt. Jag har alltid trott att de gångerna Fjollan (Tyras mamma) gick tom så åkte jag för tidigt och när jag fått några bra parningar så åkte jag hem.... Hände två gånger att jag fick göra två parningar löpen efter varandra med samma hane, och båda gångerna åkte jag bara några dagar senare med Fjollan andra gången och då blev hon dräktig.... Så jag har fått för mig att jag ska ha is i magen....men med Tyra tror jag det blev tvärtom denna gång. Hennes ägg hann nog bli övermogna och dö  ....skulle ha tagit prov på fredagen....men, men....efterklok är det ju lätt att vara!


Men jag tror ändå att resan bäddat för nästa visit. Dels så blev jag övertygad om att Kliff är rätt blivande far för Tyras nästa kull. Och så fick dom ju öva en del... Tyra visste inte riktigt hur väl hon ville....nästan så matte rodnade när hon bjöd ut sig. Kliff blev mer och mer säker på sin uppgift och fick upp en himla bra pricksäkerhet....vilket nog inte är helt fel inför nästa löp.... Om jag då kommer på RÄTT dag, så får vi nog en hängning och valpar tror jag.... "Bara" att vänta ett halvår eller så....


Här hemma löper nu Dina....IGEN....och hon verkar köra ett helt löp...så jag hoppas nu att flickorna synkar ihop sig en gång för alla. Verkar som och tror att det är Tyras löpcykel som blir den som vunnit...men vi får se???


Våren spricker ut och det är sååååå vackert. Kossorna börjar släppas ut i hagarna runt omkring.

     

Gröna musöron blir större för var dag på träden. Vi har en liten börk som självympat sig i ett körsbärsträd i vår kohage....

 

De fina hemstickade "Spidermantröjorna" har kommit! Sååååå fina. Har bara kunnat fota Henrik än så länge... Tack Bettan för dessa tröjor!!!

                   


Henrik och kompisen Albin följde med på hundpromenaden idag.

       

Tyra

 

Dina

       

Vi bor "ganska" vackert en dag som denna....det enda är vägen som ligger för nära....men vi trivs!

 

När våren kommer så är det svårt att tycka att det finns någon vackrare årstid....

   


 //Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards