Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 23 juni 2012

Av Emelie - 23 juni 2012 10:45

  vilket väder vi hade igår på midsommarafton!!! Minns knappt den midsommarafton vi hade sol hela dan!!??? Jo....igår!!


Först ska jag bjuda på några bilder från dagarna innan midsommarafton...

Rickard var hemma från dagis i onsdags. Han fick plötsligt feber tisdag kväll men var bra igen hela onsdagen men fick förstås vara hemma från dagis. Mysig promenad med hundarna först...

           

 

Sedan åkte Rickard och jag med hundarna till vår distriktsveterinär. Jag ville ta en ordentlig vikt på hundarna. Tyra har (förstås) blivit skendräktig och pälsat på sig...men jag har lovat mig själv att INTE låta mig luras av en skendräktig tik och kosta på ultraljud denna gång... Dessutom har jag ju anmält Tyra till utställning i Köping 22 juli så ingen rakning av magen är aktuell... Men en vikt skadar ju inte....dessutom så ville jag väga dottern Dina som nästan sett mer dräktig ut än Tyra då hon breddat rejält efter senaste löpet! Men där är onödigt hull som rullar över revbenen....så en vikt skadade ju inte!!


Det visade sig att Dina ökat 3 kg...från 33 till 36 kg. Tyra väger också 36 kg (knappt) och hon vägde 35 kg förra gången. Dina har betydligt mer onödigt hull än Tyra men även Tyra ligger på plussidan hullmässigt. Samtidigt så känns det tydligt att Tyra är mycket mer musklad än Dina. Tyra är ju både fullvuxen och så jobbar hon ju... Nu är jag säker igen på att Tyra är HEEELT tom denna gång. Och lika bra det. Hoppas istället på en lagom stor kull efter nästa parning fram i november (skulle jag tippa...)


Men både Dina och Tyra är just nu i sin finaste päls. Pälsen gör halva bernern...iallafall när det gäller mina flickor! Lyckades fånga Dina ståendes på span på en skogspromenad häromdagen. Hon närmar sig min idealberner mer och mer, både i utseende och sätt....bara att hoppas att hon håller sig frisk också...

 


Och så igår blev det så midsommarafton. Flickorna fick först en tur till Årsjön för tvagning... Och idag hann jag med med kameran...lite suddigt men så här är det jämt när vi ska iväg på nåt, flickorna och jag....varför vänta på att matte öppnar grinden???

Dina

 

Tyra...

 

Matte kom då så åker vi!!!

 

Tvätt i sjön av hundar. Sedan blev det lite småstressigt här hemma. Lunch skulle lagas och ätas. Allt skulle packas....för färd till Medevi och kusinerna!!!!

Kusinerna Clara, Henrik, Axel och Ted dansade runt midsommarstången i Medevi!

 

Tyra fick arbeta. Hon drog packning och barn på Brunnsområdet...kul tyckte hon och många som såg henne!!! Här väntar hon tillsammans med dotter Dina på att barnen ska hoppa färdigt i hoppborgen...

   

Nog gjorde flickorna reklam för vår ras!! Hörde ett barn som passerade som sa till sina föräldrar "...en sån där skulle man gosa med" och många gjorde det också! Även Dina har sina brister...hon är en väldigt brutalgosande hund...vill liksom kasta sig på...lätt att bli omkullknuffad av en kärvänlig berner...och så vill hon ju inte riskera att mamma Tyra får gos...mamma Tyra kapitulerar...låt henne hållas...

Tyra hade ett uppdrag att utföra...massor med besökare i Medevi...som vanligt...men igår hade vi strålande väder vilket alltid förgyller midsommarafton lite extra!!!

 


Allt gott och en fortsatt härlig midsommar önskar jag er alla!!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards