Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Emelie - 24 juni 2012 17:30

Facebook svämmar över av vackra bilder från mina vänners trädgårdar! Jag är verkligen ingen trädgårdsmänniska. Men nog njuter jag av vackra blommor...men jag är dålig på att vårda dom.


Här hemma är det Stefan som fixar med trädgård och blommor där. Vi har väl inte massor men Stefan pysslar lite... Tidigare i våras frågade han om han inte skulle gräva bort pionen!!! NEJ NEJ NEJ! Vad som helst, men inte pionen! Men den blommar ju så kort tid...och ja, men nu när den blommar så är den såååå vacker och den doftar helt underbart! Någon kunnig människa som vet vad denna pionsort kan heta??

   

Trappen bredvid pionen är just nu borta...var rutten (farlig), blir nog en ny snart om jag känner Stefan rätt. Han driver och fixar ALLA renoveringsprojekt här hemma.


Att få Dina att posera är omöjligt...men hon satt en stund framför den vackra pionen...och hon är riktigt vacker hon med!

   

Tyra med pionen i bakgrunden.

 

Och att få båda flickorna att sitta bredvid varandra fint samtidigt...nej då antingen busas det eller så naggas det...


Jag märker när fästingsäsongen är igång...då nosar framförallt mamma Tyra (men även Dina nosar av Tyra) av Dina och naggar där hon känner att fästingarna sitter...ett beteende som gått i arv från Rossina och ända ner till barnbarn och barnbarnsbarn...

Det är uppenbarligen väldigt skönt att bli ompysslad av mamma tycker Dina...

               


Henrik var i skogen en sväng med Stefans bror Mats. Dom hittade både kantareller och Henrik plockade några blommor till mig! Gäller att springa ifrån Dina så att hon inte stjäl blommorna...hon hann däremot knipa kepsen...

   

Stefan lurade flickorna att hoppa över staketet genom att öppna dörren till min bil... Tyra på väg över...

Dina är över...

Tyra tätt följd av Dina...

 

Vart ska vi åka? Tyra tv och Dina th.

 

Blev ingen tur för flickorna denna gång....ska va husse att luras så....


Allt gott!!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards