Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Fel!!

Av Emelie - 15 juli 2012 14:50

Verkar vara nåt fel på bilduppladdaren här i bloggen. Har försökt ladda upp bilder några gånger de senaste dagarna....men ERROR står det bara och inga bilder vill komma in här...


Får väl berätta utan bilder då....


I veckan har vi haft besök av Milla (Fina Rossinas Greta Garbo), kullsyster med Dina. Jag är så tacksam för att matte Anne-Greth och husse Gösta ville komma hit med Milla!! Det var full fart på Milla och alla fina superlativ som Anne-Greth och Gösta använde när dom beskrev sin älskade Milla gjorde mig alldeles varm!!


Det var roligt att se Dina och Milla på promenaden. Efter att Dina och Tyra tydligt talat om för Milla att hon skulle hålla sig på mattan så kom Dina på att EGENTLIGEN så är det ju mycket roligare att rejsa än att vara stöddig.... Milla drog igång Dina och det gick undan...det gällde att se till att inte stå i vägen...


När Anne-Greth och Gösta var här så ringde Fina Rossinas Bulls husse!! Jag har inte hört från honom på flera år...så hjärtat stannade först en sekund....men Tomas berättade att Bull bara mådde bra!!! Han fyllde 9 år i juni. Tomas beskrev även han Bull med superlativ! Inte minst när han beskrev hur fin Bull var med hans barnbarn...


Jag har även fått mail från matte till Fina Rossinas Berta "Molly", Bulls kullsyster. Även där läste jag om hur lyckliga dom är över Molly....ett riktigt "praktexemplar" för att citera. Molly röntgades med en D och en B-höft. Hon har på äldre dagar fått lite ont...mycket för att det blivit snedbelastat. Så hon får äta antiinflammatoriskt nu. Hon har lite ont av sina ben men mår ändå bra.


Och även Fina Rossinas Fine Faust "Zeros" (5 år) matte har skrivit ett mail fullt av superlativ. Även Zero är en riktig barnälskare och har blivit Maries systerdotter Moas absoluta favorit....där hon är där är också Zero...och klart...man får ju lön för "mödan" om man strategiskt placerar sig under bordet där hon sitter....och som tack för kaksmulor etc så får lilla Moa använda Zeros huvud som fotstöd...kan vara bra ibland om man behöver ta spjärn för att nå något på bordet!!!


Tusen tack goa ni som tar så väl hand om "mina" hundar!! Och berner är världens finaste ras...så är det bara!


Allt gott!!//Emelie



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards