Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Emelie - 16 augusti 2012 14:39

Jag hoppas innerligt att hela Fjollans andra kull, C-kullen, firar sin 7-årsdag idag friska och glada! Och givetvis att ni får fortsätta att fira födelsedagar flera år till... Som berneruppfödare så vet jag allt för väl att det inte är självklart att en hel kull firar sin 7-årsdag. Så är det och det är viktigt att vi gör det vi kan och tror på för att öka oddsen för våra fina berner att få leva hela friska hundliv. Första steget är att se sanningen och inte förneka den.


Fina Rossinas Curricurrie bor inte långt härifrån, men det var ändå länge sen jag träffade henne. Jag behöll avelsrätten på Selma till en kull, men tyvärr visade det sig att Selma hade en hälta till och från som berodde på pålagringar i bogen, så det blev inga valpar på Selma. Selma har ändå levt ett bra liv, men hon måste vara försiktig och inte rejsa på för hårt med andra hundar, för då kan hon få känningar i sin bog. Hon har även haft något i knät, men vad jag vet så har även det läkt utan operation, men några tokrejs med andra hundar får hon hoppa över...så av den anledningen så har jag inte tagit mig tid att hälsa på Selma. Men klart jag kan göra det själv någon dag....får nog göra det!


Selmas kullsyster Currietta "Etta" ser jag oftast när jag besöker vår veterinär då hon bor hos My som jobbar där....men senast när jag var där för att vaccinera mina flickor så hade Etta semester.


Hittade en bild på Selma från augusti 2009!

 

Fina Rossinas Curricurrie e: LP1 Bernljungens Af Curry u: Fina Rossinas Fiordiligi


C-kullen är alltså halvsystrar med min E-kull (Tyra med syskon)


Ännu en bild på Selma

 


Allt gott till Fina Rossinas fem fina C-flickor på eran 7-årsdag  


Kram! Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards