Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Med reservation för ändringar

Av Emelie - 22 augusti 2012 17:49

Ja nu duggar inläggen glest här i bloggen!! Men det betyder egentligen bara att det händer desto mer i verkliga livet!!


Jag funderade på vad jag skulle skriva om...


Kan börja med att visa lite gulliga valpar jag hälsade på i förra veckan. En av dessa ska flytta nästgårds. Alla flyttar till hem där dom kommer att få arbeta. En bordercollie måste få arbeta för att må bra. Harriet som har fött upp denna kull har tre vuxna och en av valparna kommer att stanna. Hennes hundar jobbar med henne dagligen på gården. Dom har får. Det var fyra valpar men en hade hunnit flytta då jag kom för att hälsa på. Den bor på en granngård med djur. Det är tre tikar och en hane. Hanen flyttar norrut och kommer att valla renar!


Söta va...

 

     


Fina mamma Nova...

     

Trötta...

 


Annars så börjar ljungen blomma över...men jag hann ta en fin bild på Dina innan...

 

Och kantareller har jag plockat...men inte rensat...än...ska väl göra det innan jag gör kväller...


Dina fäller för fullt men Tyra har inte riktigt kommit igång. Jag är väldigt nyfiken och förväntansfull på när damerna planerar sina löp. Jag hoppas att Dina nu hittar sin riktiga löpcykel och att det fortsättningsvis kommer att vara ca 6 månader mellan löpen...istället för tre...


Nästa löp som jag trooooor blir i november så planerar jag att para Tyra. Och jag är väldigt förväntansfull på denna kombination. Men just för att det är så långt kvar så avvaktar jag lite till med att avslöja mina planer mer än så.


Och så har jag funderat kring mina Arbetsprovsplaner. I helgen är det rasspecial igen. I Ängelholm. Draggänget här i Östergötland åker dit och tävlar...utom vi då. Jag har lovat att vara nervös åt dom så att dom slipper dom där onödiga nerverna som bara förstör... Lycka till girls and boy!!!


Igår träffades vi för lite gemensam dragträning. Första gången jag kopplade på vagnen på Tyra sen Byske. Och hon tyckte det var jätte kul! Men jag vill inte ligga i och träna så mycket som vi gjorde innan Byske nu. Det blev nog lite väl intensivt...lagom är bäst.


Jag körde även lite med Dina igår, och kors i taket, jag gick bakom vagnen och sa framåt och vi gick igenom 1:ans slalombana med mig bakom!! Jag slutade då...vet inte om det bara var ren tur eller om hon börjar fatta både framåt, höger och vänster!!??? Jag tänker undersöka saken vidare...


22 september är det Arbetsprov i Lindome...som jag hade tänkt åka till...men...jag känner att det blir för snart på. Tyra och jag behöver mer tid för treans moment och Dina och jag behöver också mer tid för ettan. Planen är att nästa gång vi tävlar så får Dina starta i 1:an och Tyra i 3:an. Kanske Ängelholm 20 oktober....vi sätter upp det som ett mål men avvaktar med anmälan...med reservation för ändringar alltså....


Sedan har jag även börjat plantera lite andra hundplaner här hemma hos maken....man måste ju gå varligt fram. Min käre make kan så lätt få för sig att hundarna tar alldeles för mycket tid och även pengar i anspråk!!??? Så man (=jag) får lägga fram varje sak lite försiktigt och vid väl valda tillfällen och inte för många hundsaker på en gång...men en kvinnas (=min) list brukar lösa detta...


Jag planerar att försöka hinna med en släktträff här på kenneln i september också. Kanske helgen 22/23 september...men även detta med reservation för ändringar...förhandlingarna är inte helt klara.


I helgen spelar jag konserter både lördag och söndag. Det ser jag fram emot mycket!


Allt gott!//Emelie



 
 
Dog News

Dog News

29 augusti 2012 14:01

Tack för helt underbara fotografier :) Lycka till vidare

http://dog-news.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards