Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Emelie - 1 oktober 2012 14:28

Ååååå vad jag hoppas att Tyra blir dräktig denna gång. Men än har hon inte börjat löpa...spännande. Hane är bestämd men jag avvaktar ändå med att skriva ut mina planer. Jag vill veta att det blir parat...


Kameran har inte blivit så flitigt använd den senaste tiden. Hundarna är inte i sin finaste pälskondition.

Dina

   

Solen lyser mestadels med sin frånvaro. Men när jag hämtade Malva i fredags så passerade jag några nyfikna kor i kvällsljuset.

 

Malva ska bo här i en vecka. Hennes familj ska njuta av sol och bad, hoppas dom får en riktigt skön semestervecka! Inte långt från Malva så bor Susanne som föder upp sådana här små sötingar som var ute på kvällspromenad när jag passerade förbi.

 

Fem små vavvor som skällde....men så lyckades jag fånga en sekunds av tyst uppmärksamhet från alla fem SAMTIDIGT....skulle kanske föreslå mig som kandidat till nobelpriset eller nåt....

Ville egentligen ha kort på mina Fina Rossinor...men vi gick en promenad bland träden=inge bra ljus...


Men idag så blev det några kort på Rickard och Malva trots tråkigt väder.

     

Här värjer sig Rickard för Dinas framfart....Malva syns till vänster.

 

Är lite otålig på att Tyra ska komma igång med sitt löp just nu. Hoppas hinna träna lite drag också, även om jag inte tror att det blir Ängelholm för oss...tyvärr....men det är både tid och pengar som är "problemet". Blir en lång och dyr parningsresa med Tyra, så även om tiden skulle funka så är frågan om jag har råd...Ängelholm ligger ju inte nästgårds heller...man kan inte få allt man vill...men vi får se...


Allt gott!!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards