Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Emelie - 12 oktober 2012 15:33

Ja nu lever jag livet i stor ovisshet. NÄR börjar Tyra löpa??? När Tyra börjar löpa så bokar jag båtresa till Helsingfors....


Jag trodde ju att Tyra skulle dras igång av Dina som precis löpt färdigt. Men nu börjar jag misstänka att hon kör sitt rejs i sin takt...dessa tikar...går aldrig att planera nåt!


Jag hoppas nu att hon kniper åtminstone till måndag. Jag vill gärna hinna tävla i Arbetsprov 1 med Dina nästa lördag den 20 oktober i Ängelholm. Tyra får i vilket fall stå över har jag bestämt. Vi behöver mer tid för träning på de nya momenten i Arbetsprov 3. Men med Dina börjar träningen verkligen arta sig! Jätte kul! Hon är nu dessutom i perfekt hormonfas för träning och tävling...precis efter löp....precis innan löp är VÄRST...där är Tyra...

Dina

   

Vi får väl se?? Det är både fortfarande ovisst om vi kommer dit och sedan vet jag givetvis inte hur det går när det gäller!??


När Tyra börjar löpa så bokar jag alltså båtresa över till Helsingfors, Finland en vecka senare. För en sak är INTE oviss och det är att så fort det blir dags så får Tyra träffa denne stilige 6½ årige hane.

Merry Mistel´s Sierra "Arttu"

 

Jag har kommit i kontakt med Arttus uppfödare Leena genom facebook och jag har fått väldigt positiv känsla för henne och Arttus anmödrar, Leena har avlat i flera generationer på Arttus mammas sida. Arttus mamma blev över 10 år och pappa lever och mår bra 8 år gammal. Alla utom en lever och mår bra i Arttus kull, dom var 10 och är nu alltså 9 stycken snart 6½ år gamla.


Min ursprungliga tanke var att para Arttu med Dina och den tanken har jag inte släppt, men jag bestämde även att para Tyra med Arttu. Leena och Arttus matte Päivi har alltså samtyckt. Tacksam är jag!


Arttu lever med sin familj på en bondgård ca 10 mil från Helsingfors och jag ser sååå fram emot denna parningsresa och hoppas sååå mycket på denna kombination. Men resultatet är givetvis väldigt ovisst än så länge. Men jag hoppas...


Han gör sig iallafall bra på bild den gode Arttu!

   

Alla bilder är tagna av uppfödaren Leena i somras, så han är alltså 6 år på dessa bilder.

Arttu har besökt två utställningar i sommar med kvalitetspris Excellent och Very Good, han placerade sig även i sin klass på båda utställningarna.


Här en bild tagen från hans andra utställning i sommar. Det är uppfödaren Leena som är handler.

 


Fortsättning följer....


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards