Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Emelie - 24 oktober 2012 18:52

I fredags begav jag och Dina oss söderut. Målet var Ängelholm och Arbetsprov 1. Även Tyra var anmäld till Arbetsprov 3, men vi behöver mer tid att träna in momenten och just nu så är Tyra väldigt oberäknelig när vi tränar. Mina flickor blir mer och mer speedade fram till löp. Dessutom så blir dom lite splittrade. Det känns som att saker dom kunnat helt plötsligt är borta!!? Att i det läget försöka befästa och tom lära in nya saker är bara frustrerande och dömt att misslyckas. Jag är över förväntan glad och stolt över Tyras bedrifter i Arbetsprovet i år. Två godkända AP 1 där hon blev klubbmästare sitt andra och sedan ett godkänt AP 2.


I vilket fall...Dina och jag tänkte debutera i Arbetsprovet...och det hade jag över huvud taget inte planerat för några månader sen. Dina tyckte att detta med skaklar var väldigt obehagligt i början, men jag har kört lite småpass med henne och roligare och roligare har det blivit tycker Dina! Och Dina som precis löpt färdigt är i sin mest harmoniska hormonfas och är både lyhörd och samarbetsvillig som aldrig förr!


Vi stannade för lunch på vägen ner hos Maddox´ (Fina Rossinas Dacke af Smejlycka) familj. Maddox finns inte längre, men Sandra och Kristoffer är goda vänner. Tack för en god lunch och mysigt stopp hos er!


På kvällen anlände vi Ängelholm och familjen Ivert som har Ida (Fina Rossinas Fina Fia). Där bjöds det på middag och lyxigt boende i egen stuga med egen toalett och allt. Tusen tack för er gästfrihet! Lite mysigt att få vara iväg och bara rå om sig själv. Jag unnade mig att ha en gosig Dina i sängen....hon sov med huvudet på min axel hela nätterna  


På lördagen så var det Arbetsprov. Och det gick så bra   Jag var jätte nervös, men Dina var så duktig som hon varit senaste tiden när vi tränat. I slalomen så fick hon syn på en liten prydnadsberner som satt på tunneln som hon blev väldigt nyfiken och undrande över. Men hon valde att fortsätta slalomen enligt mina direktiv! Hon fick avdrag med ett halvt poäng på slalomen pga lite vida svängar. Annars körde vi samtliga moment med full pott (10 p). Jag är väldigt exalterad när jag dirigerar mina hundar genom banan och blir lätt väldigt högljudd....detta fick jag faktiskt beröm för av Bengt som inte dömde denna gång men gick bredvid. Tack vare mitt hojtande så räddade jag nog situationen från att nolla momentet några gånger MEN helhetsintrycket blir liiiite lidande....två poängs avdrag och 8 poäng på helhetsintrycket.

 

AP Fina Rossinas Glimmande Dina kan numera Dina titulera sig  

 



Det är alltid lika trevligt att träffa draggänget. Tusen tack allihop för en härlig dag! Den avslutades med en utsökt middag hos Anita och Bengt med många glada skratt! Tusen tack!


Tänk att vi har ett officiellt arbetsprov utformat för våra sennenraser! Häftigt tycker jag!


På söndagen begav vi oss hemåt efter frukost. Jag hade en spelning på en psalmgudstjänst i Motala kl. 15.00


Igår tisdag spelade jag Bach tillsammans med Marie-Louise i Vadstena Klosterkyrka. Efteråt tog jag och flickorna rundan utefter Vätterns strand i Medevi. En strålande höstdag.

Tyra

       

Dina

     

Mina nosfior  

 

Tror det dröjer några veckor till Tyras löp...tror på Finlandsresa i november....vi får se när det blir....


Ska bli så spännande att träffa Merry Mistel´s Sierra "Arttu"...

 


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards