Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg under oktober 2012

Av Emelie - 3 oktober 2012 16:00

Den här veckan bor alltså Tyras kullsyster Malva här. Då vill jag givetvis ta lite bilder på Malva. Men just nu har jag lite svårt att fånga flickorna på bild som jag vill...många bilder blir suddiga. Malva och Dina löper för fullt och Tyra kommer väl igång närsomhelst....för det mesta har flickorna nosarna i backen. Här vid Torpa sand vid Medevi....

 

Tyra-gul, Dina-orange och Malva-cerise

Kullsystrar

 

Tyra

 

Alla tre, Dina närmast.

 

Tyra raggig i pälsen.

 

Kullsyster Malva påminner så mycket om mamma Fjollan.

   

Igår var en härlig dag. Jag började med en lite längre promenad tidigt innan det ljusnat riktigt. Jag skulle nämligen iväg till Vadsten för att spela tillsammans med Marie-Louise (orgel) och Charlotte (sopran). Vi gorde en uppskattad lunchkonsert i Klosterkyrkan. Det var 25 besökare en vanlig tisdag kl. 11.30 vilket jag tycker är många!! Jag gillar verkligen att spela i klosterkyrkan.

Flickorna fick följa med och sitta i bilen med uppfälld baklucka och låsta grindar. Efter konserten åt jag lunch tillsammans med Marie-Louise och Charlotte. Vi planerade bla lite fler konserter framöver, vi trivs verkligen att musicera ihop och jag märkte igår kväll vilken energikick dagen varit för mig! Jag begav mig mot Medevi efter konserten, hann ta en promenad med flickorna, men även stämma av om lite framtida evenemangsplaner med Birgitta. Berättar mer om dom när jag vet mer!


Idag försökte jag mig på fotande igen...men suck...suddigt...inte så konstigt med tanke på dagens väder...in i dimman!!

 

Tyra

 

Malva

 

Dina

     

Eftermiddagens väder är inte så mycket bättre...inget roligt fotoväder...

Tyra

   

Malva

   

Kullsystrar

 


Det är mysigt att ha Malva här.


Allt gott!//Emelie




Av Emelie - 1 oktober 2012 14:28

Ååååå vad jag hoppas att Tyra blir dräktig denna gång. Men än har hon inte börjat löpa...spännande. Hane är bestämd men jag avvaktar ändå med att skriva ut mina planer. Jag vill veta att det blir parat...


Kameran har inte blivit så flitigt använd den senaste tiden. Hundarna är inte i sin finaste pälskondition.

Dina

   

Solen lyser mestadels med sin frånvaro. Men när jag hämtade Malva i fredags så passerade jag några nyfikna kor i kvällsljuset.

 

Malva ska bo här i en vecka. Hennes familj ska njuta av sol och bad, hoppas dom får en riktigt skön semestervecka! Inte långt från Malva så bor Susanne som föder upp sådana här små sötingar som var ute på kvällspromenad när jag passerade förbi.

 

Fem små vavvor som skällde....men så lyckades jag fånga en sekunds av tyst uppmärksamhet från alla fem SAMTIDIGT....skulle kanske föreslå mig som kandidat till nobelpriset eller nåt....

Ville egentligen ha kort på mina Fina Rossinor...men vi gick en promenad bland träden=inge bra ljus...


Men idag så blev det några kort på Rickard och Malva trots tråkigt väder.

     

Här värjer sig Rickard för Dinas framfart....Malva syns till vänster.

 

Är lite otålig på att Tyra ska komma igång med sitt löp just nu. Hoppas hinna träna lite drag också, även om jag inte tror att det blir Ängelholm för oss...tyvärr....men det är både tid och pengar som är "problemet". Blir en lång och dyr parningsresa med Tyra, så även om tiden skulle funka så är frågan om jag har råd...Ängelholm ligger ju inte nästgårds heller...man kan inte få allt man vill...men vi får se...


Allt gott!!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards