Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 13 november 2012

Av Emelie - 13 november 2012 17:37

Idag har jag rensat lite bland gamla papper som samlats på hög. Papper jag inte riktigt vågat slänga men som jag ändå inte behöver....har mycket sådana papper. Lyckades slänga en del...men högen finns fortfarande kvar om än lite mindre nu...


Man hittar mycket minnen. Ett minne som högg till lite extra i hjärtat var ett gammalt kvitto från Hemköp i Torshälla.....


Jag var på Strömsholms djursjukhus med Fjollan (Tyras mamma). Fjollan var lite drygt 9 år och hon plågades mer och mer av en hosta. Jag var väl mest på Strömsholm för att bekräfta det jag misstänkte...cancer....


Jag gick runt på Strömsholm med Fjollan från undersökning till undersökning. Veterinärerna kunde inte till 100% säga att det rörde sig om en tumör, även om dom misstänkte det. Jag ville veta så säkert som möjligt och en sista undersökning bestämdes till dagen efter. Då jag misstänkte att det skulle bli Fjollans och min sista natt tillsammans så ville jag på inga villkor lämna Fjollan på Strömsholm. Sanna och Mattias, som då hade två av Fjollans döttrar; Etta från C-kullen (som nu lever gott tillsammans med en annan familj) och Rea (E-kullen) som fortfarande bor kvar där, lät mig och Fjollan bo hos dom.


Vi gick till Hemköp och handlade på kvällen. Minnena har etsat sig fast. Jag minns min Fjollan. Min lilla, lilla men ack så starka både till kropp och själ....Fjollan.... Min sista bild av Fjollan när hon går iväg med vårdaren för att sövas inför en sista skiktröntgen gör ont.....väldigt ont....finns en massa skuldkänslor.... Jag var ganska säker på att jag inte skulle låta väcka henne från denna röntgen. Jag ville veta....jag fick inget säkert svar, men veterinären och jag beslutade att tro på tumör och jag ville inte väcka Fjollan bara för att ta avsked....hon fick somna för gott....2009-12-08. Jag var med henne, men kanske skulle jag ha struntat i den sista undersökningen tänker jag efteråt??? Men det är svårt att göra "rätt" i dessa lägen. Hur man än gör så lurar skuldkänslorna....jag skulle gjort bättre....


2009-12-07 handlade jag på Hemköp i Torshälla....nu har jag iallafall slängt det kvittot.


Tyra idag 5½ år, Fjollans dotter. Tyra är väldigt lik sin mamma i mycket.

   

Tyra pysslar om sin dotter...precis som Fjollan pysslade om de sina!

     

Jag försökte egentligen arrangera en bild på Tyra och Dina ihop....men på den där dom båda tittade hyfsat framåt såg dom ut som om dom sålt smöret och tappat pengarna....

 

Nej...spontanposering där matte får försöka finnas på rätt plats vid rätt tidpunkt är det bästa. Dina börjar bli riktigt fin i pälsen nu. Synd bara med de bångstyriga lockarna på rumpan....

 

Dina

     


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards