Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Emelie - 16 november 2012 09:52

Hittade en bild på Dina nyfönad inför Salautställningen i mars 2012. Hon är här knappt 2 år, hon blev 2 år 3:e maj -12. Fin är hon min lilla Dina.

 

Här är hon inte lika välfixad...dessa bilder är också tagna i våras.

   


Just nu blir det inte så mycket träning med flickorna. Jag försöker lära in "backa" med Tyra vid matskålen ibland. Och det har jag gjort i flera månader....känns som att Tyra preciiiis börjar förstå vad detta ord kanske betyder....men vi har lång väg innan hon ska backa med vagn på och jag står bakom och kommenderar.... Men kanske nån gång....???

Här är jag lycklig.... Tyra och jag har precis kört godkänt arbetsprov 2 i Byske, augusti -12.

 

Vi nollade springmomentet...men kanske att vi kan lära oss det momentet också?? Men vi fokuserar just nu på 3:ans moment för att i framtiden klara arbetsprov 3 två gånger.... Men att vi kommit så här långt! Det trodde jag inte att vi skulle klara så snart! Bonus!


Hittade denna bild på Dina tagen i slutet av juli i somras...Dina har här preciiiiis börjat gilla läget med att dra vagn....

 

Knappt tre månader senare har även hon förvärvat AP-titeln och det med stor glädje att få dra och utföra uppgifter!!! Det trodde jag INTE!! Många bonus har det blivit för mig och mina flickor detta år!


Och det största bonuset är att få leva med två friska glada bernerflickor!

     

Efter de två åren med en sjuk (njursvikt och anemi pga ???) Doris och även Fjollan blev under dessa år drabbad av den fruktade cancern, malign histiocytos, och fick lämna mig. Fjollan blev dock lite över 9 år, vilket man ändå får vara tacksam för när man är bernerägare. Doris var sjuk sina två sista år, men fick ändå tack vare homeopatmedel och healing (min övertygelse) leva ett gott liv sina sista 10 månader innan hon dog 5 år gammal....


Jag njuter verkligen extra mycket av livet med dessa två just nu! Jag lever faktiskt inte i oro för när och om...utan jag är lycklig nu  

 


  //Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards