Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Emelie - 25 november 2012 13:07

En vecka sen sist jag skrev här. Kameran har ofta ledigt nuförtiden. Oftast gråväder och om solen dristar sig att titta fram så gäller det att passa på de få timmar den är framme och det är ju inte alltid man har möjlighet till det.


Tyra börjar pälsa på sig igen och jag undrar förstås när hennes löp kommer igång. Nu har det hunnit gå två månader sen Dina löpte. Har ju varit lite rörigt med löpen här hemma. Dina har haft väldigt tätt mellan sina löp (3-5 månader) och Tyra försökte först hänga med, men insåg sedan att hon inte gjorde det och nu verkar hon istället ha förlängt sin löpcykel. Kanske blir det så att Tyra drar igång Dina igen....??? Isåfall hoppas jag att Tyra dröjer ännu någon månad... Dessutom så är december min absolut jobb-tätaste månad...och jag behöver inkomster. Men Tyras löpcykel står överst på prioriteringen nu. Och så får vi se hur det blir med Dinas löp...??? Jag planerar ju att para även Dina när hon kommer i löp nästa gång.


Vore skönt för mig om december hinner passera, men jag håller inte det för troligt....börjar leka med tanken om att fira jul i Finland...   och hur det upplägget skulle bli...??? Inget att planera redan nu...jag planerar en vecka i taget så får vi se...???


Personligen så känner jag inget tvång att behöva umgås med hela familjen samlad just på självaste julafton. Jag har ju förmånen att få spendera mycket tid med mina barn hela året. Jag skulle tom tycka att det vore lite skönt att fly ifrån julafton...vi får se vad mina bernerflickor har tänkt sig???


Jag har spelningar både julafton och julottan, så det "värsta" är att jag förlorar inkomst om det blir då...men??? Jag förlorar mer eller mindre inkomst när det än blir under december...OM det blir i december...


Huvudsaken är att flickorna är friska. Och det är klart att jag har funderat om det är något problem med Dinas livmoder eftersom att hon löpt så ofta, men jag upplever inte att hon har någon form av besvär, varken fysiskt eller psykiskt. Kanske stabiliserar hon sina löp med åldern? Hon verkar påverkas väldigt lätt. Senast drogs hon igång av att träffa Malva ett dygn innan Malva körde igång att löpa. Några dygn efter det så löpte även Dina. Vet givetvis inte om hon ändå hade löpt då...kan ju inte riktigt jämföra...


Ja...det är mycket spekulerande just nu. Men summa sumarum så verkar allt vara väldigt bra här hemma med flickorna så vi får väl se tiden an helt enkelt....


Dina har fått riktigt mycket päls och blivit ganska mycket kraftigare...lite för mycket extrahull, men inte bara det tror jag. Men nu är jag riktigt snål med Dinas portioner. Att hålla tikar i jämnt bra hull är inte lätt. Tyra kräver just nu mer mat än Dina så jag får se upp!

Dina

     


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards