Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Finlandsresa

Av Emelie - 12 december 2012 17:01

Så har Tyras löp kommit igång. Imorgon natt åker Tyra och jag över sundet österut. Jag hoppas planerna går i lås.


Det ska bli spännande och roligt men det är även nervöst. Blir både en del bilkörande i vinterväglag och dessutom två båtresor. Hoppas resvädret blir gynnsamt.


Sedan hoppas jag att allt går bra med parningar. Och sedan följer väntans tider....


Hoppas på en andra kull på AP Fina Rossinas Edetyra, min älskade Tyra i februari...

       


Vi får se??


Allt gott!//Emelie


 
 
Ingen bild

carina högberg

14 december 2012 22:57

Åh Emelie, hoppas allt går bra, ska följa dig på bloggen. Jag är fortfarande i sorg då vi var tvungna att låta Harley somna i september. Han blev 8½ år, han fick tyvärr den vidriga sjukdomen som drabbar våra Berner Sennen. Önskar dig all lycka med Tyra, kramar Carina från Karlbergsvägen

 
Junitjej

Junitjej

22 december 2012 20:59

Hoppas parningarna går bra! Håller tummarna!!
Vilka härliga bilder!

http://www.junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards