Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg under december 2012

Rea

Av Emelie - 1 december 2012 17:42

Jag hoppas få träffa Rea lite oftare den närmsta tiden. Rea bor tillfälligt hos en kompis till mig, Christian, medan Reas matte och husse ska få sitt andra barn. Rea får bo hos Christian under förlossningen och sedan så länge dom känner att det behövs. Dom vill inte att Reas behov ska komma i andra rummet.


Det var så mysigt att träffa Christian och Rea idag! Vet inte vem som trivdes bäst i sitt sällskap!? Rea hade i vilket fall accepterat flytten direkt. Snabbare än mina flickor brukar göra sa Christian. Dina och Tyra har bott hos Christian några gånger förr och för dom tar det ca en timme innan dom kommit helt till ro men Rea tyckte väl att det går väl lika bra att bo här direkt!


Rea är just nu helt urfälld. Det blev många suddiga bilder idag....men de minst suddiga får ni se!

Fina Rossinas Edetrea "Rea" 5½ år

   

Rea fick ligga lågt. Kullsyrran Tyra talade hela tiden om vem som var chefen...

 

Rea hade ingen lust att klättra på någon rangordningsstege...men man vill väl springa lite ibland   Tyvärr blev de flesta rejsbilderna på Rea suddiga...det var full fart! Dessa blev minst suddiga...

Rea

     

Det är så roligt att få träffa "mina" hundar! Rea får jag ju annars inte möjlighet att träffa så ofta, men nu hoppas jag att vi hinner ses lite oftare ett tag framöver! Jag behöll faktiskt Rea på sk "halvfoder", planen var att jag skulle ta en kull på Rea men en C-höft satte stopp för dom planerna.


Rea blir ännu finare när pälsen kommer tillbaka också...hoppas att jag hinner ta några bilder på Rea MED päls sen...

   

Det här är INTE Rea...Dina...systerdotter till Rea....

 

Dina

   

Dina och mamma Tyra

 

Tyra

 

Tyra och Dina

 

 

Dina och Tyra

   

Tyra

 

Nej jag törs inte gå ut på bryggan...men jag vill....Rea

 

Rea tycker att det är lite otäckt att gå ut på bryggor eller på broar över vatten....men hon gick ut till Christian efter en stund  


Och inte fick vi till någon familjebild...även om vi försökte....en hel del...

 

Tack för idag Christian!


Extra kram till Reas husse och matte som jag vet saknar Rea mycket, men snart får ni fullt upp med annat 


Allt gott till er alla och ha nu en riktigt mysig första advent  //Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards