Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Emelie - 9 januari 2013 09:00

För tre veckor sedan var Tyra och jag i Finland. Tyra parade sig med denne fine kille...Arttu  

 

Och visst undrar jag... Nog har jag sett små tecken som kan tyda på att det är valpar på gång....MEN sådana tecken ser jag oftast...bara tiken NÄSTAN är parad.... Nästa vecka blir det ultraljud iallafall och eftersom att jag tog progesteronprov i Finland under parningarna så VET jag att Tyra låg lågt men troligtvis/förhoppningsvis perfekt sista parningen....så är hon tom så åkte vi hem för tidigt helt enkelt och då kommer jag att gräma ihjäl mig....bara så ni vet....


Träffade Lotta med sina killar igår. Vi gick rundan runt Torpaudden. Vädret var mörkt och tråkigt men Lotta tog några bilder ändå. Här på Tyra...

Hon är allt fin min Tyra också  


Annars så träffade vi Tyras kullsyster Rea för några dagar sen. Rea bor tillfälligt nära oss, hos Christian. Christian och jag och bernerflickorna tog en promenad med fikapaus! Gott och trevligt! Kameran fick faktiskt stanna i bilen...det är så tråkigt med mörkret. Rea börjar få fin päls. Det får bli bilder på henne här i bloggen snart!


Några bilder tagna den senaste tiden här uppe i "brasta" när solen som hastigast skymtat fram...

Dina

           

Tyra

 

Utsikten i disigt solsken här ovanförifrån! Med vackraste Tyra i förgrunden...

 

Och så kom en av mina absoluta favoritbilder med i årets Sennenalmanacka! KULKUL!!!! Dina är "Miss Juli". Bilden tog jag juli 2011, Dina är här 1 år och 2 månader gammal! Almanackan går att beställa genom Sennenhundklubben

 


Nej nu måste jag ta tag i dagen!


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards