Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Helt slut

Av Emelie - 20 januari 2013 10:16

Igår var vi ganska trötta allihop. Stefan och jag hade varit på spa (fredag-lördag). Men även om planen är att passa på att sova ut, så sover man ju alltid bäst hemma. Men vi hade det skönt och trevligt. Bastade...skönt då det var så himla kallt ute! Bubblade och fick varsin massagebehandling. Väldigt god mat hade dom också. Vi var på Söderköpings Brunn.


Barnen fick bo hos familjen Maria och Björn Joge. Deras son Rasmus och Henrik har verkligen funnit varandra. Rickard och Rasmus lillasyster Ronja har också kul. Dom hade haft hur mysigt som helst, alla barnen sov ihop. Så vi hade två trötta barn med oss hem igår eftermiddag, mycket lek och bus hade det varit!


Även hundarna var trötta. Dom bodde hos Christian som just nu har hand om Tyras kullsyster Rea också.

 

Vi gick en promenad när jag hämtade flickorna. Tyvärr så nådde inte solen ända fram...vi hade sol från Söderköping och ända hem till oss...men till Karlsby räckte den inte riktigt. Så fotandet blev lidande. Men jag ville ta några bilder på Rea som nu börjat pälsa på sig. Hon har däremot inte kommit i löp än...troligtvis snart...och då tänker jag träffa Rea och Christian så mycket som möjligt med mina flickor och hoppas att även Dina dras igång...

Rea, Fina Rossinas Edetrea lite drygt 5½ år.

       

Jag tror inte att jag kan...men om jag kan så pratade Christian och jag om att åka till rasspecialen i Sala och där ställa Rea i öppenklassen och Dina som numera tituleras AP kvalificerar sig för att ställas i bruksklassen. Rea kommer att hinna pälsa på sig fint och Dina är nu i sin maxpäls och jag tror hon har kvar den då...men samtidigt så vill jag ju att Dina ska löpa...helst i februari och då blir det ju parning för henne (Dina har löpt 2 ggr/päls)... Och den 16 mars då specialen är, är jag nog dessutom upptagen på annat håll....så det ser inte ut som att det blir av. Den 11 februari är det sista anmälan...vi får se hur läget ligger då!?


Rea och mina flickor trivs jätte bra ihop. Mina är dock två mot Rea som är en...och framförallt Dina störar sig och ska dominera Rea som har fullt upp med att visa sig underlägsen. Det där störiga sättet känner jag så väl igen hos mina flickor, men behovet av att hävda sig avtar med åldern. Jag frågade Christian och han upplevde inte heller att Rea tyckte att det var jobbigt att ha mina flickor där. Men jag misstänker att även Rea var trött igår....jag hade två utslagna här hemma iallafall.


Rea

 

Rea med kullsyster Tyra i bakgrunden

 

Tyra

 

Rea är så lik Dina...eller egentligen är det väl tvärtom...Dina är så lik sin moster Rea.


I skogen låg två stammar...flickorna hoppade glatt över. Tyvärr så blev bilderna suddiga pga att det var för mörkt. Men jag lägger in några ändå...

Galnast (Dina)

   

Tyra

 

Rea

     

Dom är som sagt ganska lika...

Rea

   

och Dina

 


Allt gott!//Emelie




 
 
Ingen bild

Sanna & familj

20 januari 2013 12:02

Finaste Rea. Det är tomt utan henne här hemma men det tröstar att se att hon har det så bra hos Christian.

 
Ingen bild

Emma

20 januari 2013 13:52

Va tjusig Rea var, kanske nåt att ta en valpkull på lr ;-) d e väl någon rasspecial i Linköping nu i vår också har ja för mig, den tänkte jag åka på med en eller eventuellt två hundar :-)

 
Ingen bild

Christian

20 januari 2013 14:16

Det var likadant här. Rea slocknade nästan direkt och snarkade sig fram tills det var dags för kvällspromenaden med ett litet avbrott för kvällsmaten :-).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards