Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Emelie - 25 januari 2013 20:25

Jag är i Medevi nästan varje dag nuförtiden. Hundarna är med mig så vi brukar ta en prommis där...ibland på brunnsområdet...

Badhuset....där har jag både badat tallbarrsbad och duschat cirkeldusch...

 

På Medevi finns tre hälsokällor, fast nu går det bara att få vatten ur en...den källan finns i Högbrunnen, den vita byggnaden i bakgrunden. Tror att det är Kamrers källan som ni ser framför (blandar lätt ihop...). Vad jag vet så är den källan igensatt.

 

Det här är den tredje källan...Amiralkällan...inte heller där kan man få något vatten nuförtiden.

 

Denna gamla al från början av 1800 eller ännu tidigare står på brunnsområdet. Egentligen så blir alar inte äldre än 120 år....men denna är ett undantag....kan det bero på de hälsosamma mineralerna kring källorna med det hälsobringande vattnet tro?

 

Igår och idag promenerade jag och flickorna nere vid Medevi Brygga. Igår i strålande sol och den senaste tidens kyla har gjort att isen har lagt sig på Vättern.

 


   

Torpa Sand...en underbar badstrand...sommartid....

 

Genast begav sig skridskoåkarna ut på den blanka isen!

 

Senast låg isen på Vättern vintern 2010 berättade Thorsten! Han kunde inte komma ut nog fort!

 

Dina på isen

 

Dina på stranden

 

Två bernerrumpor på väg in mot land

 

Idag var det lite senare eftermiddag och inte riktigt så vackert väder...men sagolikt vackert ändå!

     

Skridskoåkarna svischade förbi....snabbt och tyst far dom fram över isen!

 

Dina tyckte att det var väldigt märkligt att gå på vattnet!!!????

     

Sådär nu är jag färdig...nu kommer jag så att vi kan åka hem!

   

Trevlig helg allihop!


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards