Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Emelie - 10 februari 2013 13:05

 

Denna bild på grosserhanen Yann hittade jag på fb idag. Husse Stefan Fransson hade skrivit: "Här är kvällens hjälte! Yann hitta en gammal tant nedfrusen och blodig där man förmodligen inte hittat henne förrän imornbitti. Hon har nu fått hjälp, och kommer nog klara sig fint. Det får bli en körvabit i matskålen ;-)"

 


Jag träffade denne fine grosserhane med husse senast jag besiktade bilen. När jag såg Yann så gick jag givetvis fram och hälsade på husse och hund. Yann är en stor, pigg och glad gosserhane från Norge (dubbelsporrarna bak är kvar). Förhoppningsvis kommer jag att få träffa Yann med husse igen, då dom är intresserad av drag och jag hoppas vi får tillfälle att täna ihop fram i vår! Dom bor i Askersund och har ett sommarställe i Zinkgruvan som ligger nära där vi bor! Jag bor i Östergötland, men vi har nära till gränsen mot Närke så jag hoppas fånga upp fler sennenhundar här i krokarna, även på Närkesidan som är intresserade av drag!


När jag läste om Yanns bragd idag så blev jag både rörd och stolt över våra underbara hundar!! Ibland räddar dom liv...


  //Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards