Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Emelie - 1 mars 2013 15:21

Dina började löpa för två veckor sen. Tack vare att Tyra gick tom så kunde jag nu åka med Dina till Arttu, Merry Mistel's Sierra, i Finland. Arttu är en helt underbar bernerhane. Både han och Dina är Berner av den fartigare typen, vilket jag gillar! Men valparna...som jag verkligen tror blir denna gång....bör nog hamna hos familjer som vill vara aktiva med sin Berner. Man behöver inte tävla, men man bör nog vilja leva ett aktivt hundliv.Jag är väldigt förtjust i Arttu, både i hans mentalitet och han är väldigt vacker. Han är min typ av Berner helt enkelt.Och även Dina är förtjust. Och Arttu är stormförtjust i Dina! Vi kom igår. Arttu och Dina fick träffas. Det blev ingen parning igår men enligt progesteronproven jag denna gång tog innan jag åkte, första i måndags och andra i onsdags, visade att stigningen hade börjat men det var fortfarande lite tidigt. Idag fredag så blev det däremot hängning direkt! Första försöket och Arttu och Dina satt fast.... Jag har tagit ett progesteronprov här i Finland idag också för att vara helt säker på att parningarna blir under rätt tid. Men alla tecken inklusive tidigare progesteronprov pekar på att tiden är rätt. När jag fått svaret på progesteronprovet imorgon så bokar jag hemresan. Vi åker hem söndag kväll som tidigast, beroende på svaret och plats på båten.Jag tror verkligen på denna kombination. Nu hoppas jag på en fin kull valpar. Bernerflickan som ska stanna hos oss ska heta Hulda, Fina Rossinas Hulda af Sierra...längtar!Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards