Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

ÄNTLIGEN!!!

Av Emelie - 28 mars 2013 17:02

Idag visade ultraljudet att Dina är dräktig!! Förhoppningsvis så ser minst 4 valpar dagens ljus i början av maj. Kullen är beräknad till Dinas 3-årsdag den 3 maj...


Merry Mistel´s Sierra "Arttu", 6 år på bilden

    

  

AP Fina Rossinas Glimmande Dina, 2 år på bilden

 




     

Arttus mamma Beneco´s Qapri, 7 år på bilderna

   

Arttus mormor Beneco´s Mistel

 

Arttus mormorsmor Beneco´s Carmen

Dinas mamma Fina Rossinas Edetyra "Tyra", 4 år på bilden

 

  Dinas mormor "Fjollan" Fina Rossinas Fiordiligi 8 år på bilden

 

Dinas morfar Edets Clapton "Bigge"

 

Dinas mormorsmor Heimarkens Bonanza, finaste "Rossina", 7 år på bilden

 

Dinas mormorsfar Dogwoods Sacred Spirit "Bamse" 7 år och totalt urfälld på bilden

Dina i fredags, 3 veckor efter parning...

  

Här såg inte Dina dräktig ut alls. Men två dagar senare, i söndags, så började jag ana en breddning över ryggen... Vi får se hur många och vilket kön och framförallt att dom är pigga och krya när det är dags för dom att födas i början av maj. Veterinären tror inte att det är någon speciellt stor kull, han tyckte sig se fyra stycken...där kan vara fler, men jag tror inte så många fler isåfall...."min" veterinär brukar ha ganska bra koll...


Jag ser verkligen fram emot denna kull! Jag tror att det blir väldigt fartiga berner som behöver aktiva hem där man inbegriper sin hund i sina dagliga aktiviteter. Båda föräldrarna har väldigt gott lynne. Ett bra liv är det jag önskar mina valpar, utställning eller tävling av annat slag är inget tvång. Men jag tror att det blir ett gäng som framförallt passar till att träna någon rolig hundsport med. Men man kan ju träna och ha roligt med sin hund utan att tävla. Dina är lättlärd. Hon påminner mycket om min första berner, Dinas mormorsmor Rossina som var väldigt lätt att lära....förstod jag ännu mer när jag trodde att Rossinas dotter, Dinas mormor, Fjollan skulle lära sig lika lätt...men tji fick jag. Tyra är inte lika snabb i huvudet som Dina...så man vet aldrig, alla är individer och helt underbara på sitt speciella vis  

En typisk Dina får avsluta dagens blogg...

 


Nu längtar jag!! En riktigt GLAD PÅSK! Önskar jag er alla!


  //Emelie

 
 
Ingen bild

ingrid

28 mars 2013 18:31

Grattis. Lön för mödan denna gången. Lycka till.

 
Ingen bild

Anne-Greth & Gösta & Milla

28 mars 2013 19:04

Vi är jätte- jätteglada! Underbara nyheter! Lilla, söta Dina ska bli mamma. Otroligt. Det kommer att bli spännande att följa graviditetens fortskridande och vi ser fram emot fina mammabilder. Grattiskramar och Glad Påsk-kramar till er alla. <3

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 mars 2013 23:56

Vi kommer fortsätta hålla tummarna, och är så glada för er skull!!
Kram

http://quilaoronja.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards