Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Emelie - 9 april 2013 14:10

Vackert och soligt väder har vi men KALLT!!! På radion pratar dom om att isen aldrig legat så länge som i år sedan dom började mäta 1950. Och nog undrar man...ny istid på väg??? Motsatt växthuseffekt??? Men jag förtränger för stora frågor som om världens undergång är på väg...


Världens undergång tänker jag inte skriva om här men nog är det fascinerande att jag bara för några dagar sen gick på Vätterns is! Vi är en bit in i april...

Dina

   

Tyra

 

Vår promenad i skogen här ovanför IGÅR!

   

Förutom att det är en hel del snö kvar....dessutom så kunde jag gå på skaren!!! Snön verkar inte ens vara på väg bort....kallt som sjutton på backen...men solen värmer gott så där solen ligger på är snön borta. Och jag som är ute en del blir brun i ansiktet men måste ha halsduk för att inte frysa = brun i ansiktet och vit hals = inge snygg bonnbränna alls....det gäller att skaffa sig problem...när man förtränger världens undergång...


AP Fina Rossinas Glimmande Dina HD B/B index 91, ED 0/0 index 103


Dina 3 veckor efter parning... 

 

Dina 4 veckor + 1 dag efter parning...

 

Dina idag 5 veckor + 4 dagar efter parning...

 

Som det brukar vara med dräktighet så breddar Dina mer över ryggen så det är svårt att se på bild hur hon växer...och jag har inte mätt...i början av maj får vi se hur många som finns där....och hoppas att alla kommer ut friska och krya!!


Den blivande fadern, Merry Mistel´s Sierra "Arttu" 5 år på bilden. HD A/A finskt index 118, ED 0/0 finskt index 111

 

Och så den blivande mormodern...

VÄRLDENS VACKRASTE AP Fina Rossinas Edetyra... (fiiiina titlar på henne....)

 


  //Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards