Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Emelie - 15 april 2013 17:06

Lite förvirring råder här i flocken. Tyra har i snart tre års tid levt med en hulligandotter som ständigt attackerar sin mor. Men allteftersom dräktigheten framskrider så börjar Dina bli en riktig "Ferdinand-berner". Hade hon inte haft en sådan glupande aptit så hade jag blivit orolig att något inte stod rätt till med Dina. Hon ser inte speciellt tung ut men hon beter sig mer och mer som om hon vore VÄLDIGT tung. Dina växer fint men jag tror inte det är någon speciellt stor kull.


Tyra däremot vet inte var hon ska göra av sin energi...nu är det hon som får stolleryck och försöker på alla vis busa igång Dina...Dina fräser åt sin jobbiga mamma, hon är ju inte van vid att Tyra beter sig så!?? Vi blir alla förvirrade men liiiite bus fick Tyra igång precis innan vi skulle gå in...

 

Premiär idag för min nya kamera. Jag har nu (fast jag egentligen inte har råd just nu...) köpt både ny kamera och nytt objektiv. Jag har frågat vänner och olika fotohandlare om råd. Råden har varierat men så visade det sig att elgiganten hade bra pris på en Nikon 3200 och ett Tamron objektiv....jag passade på då vi har elgiganten här i Motala. Den är definitivt lite annorlunda och jag blev först ganska missnöjd....skulle jag kostat på ett Nikon-objektiv iallafall??? Men när jag tittat på bilderna så tror jag att det blir bra när jag testat in mig lite. Det var dessutom tråkigt ljus idag....gråväder.

Tyra

   

Dina

....såååå dräktig....

 

Det börjar äntligen bli lite varmare men det är en del snö som ska smältas på sina ställen....

Tyra

 

Dina växer fint men det syns inte så mycket på bild och jag har som vanligt glömt att mäta henne. När jag ser på bilden tagen för en vecka sedan så syns ingen större skillnad, mest att magen kryper neråt...hon tappar formen mer och mer. Ni får jämföra med den första bilden jag tog på Dina, innan det började synas. Dina 3 veckor dräktig.

 

Dina idag 6 veckor + 3 dagar...hon känner sig tung iallafall...och på dessa bilder står hon ganska lika och kameravinkeln är också ganska lika.

 

Dina här hemma....

 

 

Tyra här hemma...

   


Allt gott  //Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards