Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Emelie - 3 maj 2013 20:05

Dina har valpat. Det var bara fyra valpar i Dinas mage, 2 hanar och 2 tikar. Tyvärr så visde sig två valpar vara döda vid födseln. Den första (tik) och den siste (hane). Det var fyra stora valpar. 526, 616, 616 och 618 gram. Det blev en utdragen valpning för Dina. Jag har aldrig haft så stora valpar någonsin. De största jag tidigare haft är någon enstaka valp per kull som gått några gram över 500. Dessutom kom alla valparna ut med bakfötterna först. Dina var strålande duktig valperska och nu även mamma.


Jag åkte in till veterinären och röntgade Dina efter sista valpen. Hon var tom. Skönt.


Hulda och Hero är jätte fina. Lovande båda två men på olika vis. Givetvis ska ni få se bilder på underverken!


Båda har extra tår OCH sporrar på baktassarna. Jag hade redan innan beslutat att inte ta bort bakbenssporrar på dessa. Ett onödigt ingrepp som bara är pga kosmetisk anledning bedömer jag efter att ha övervägt detta noga bla efter diskussioner med andra berneruppfödare och veterinär.


Nu är jag trött, lycklig och lite ledsen...


Berättar och visar mer en annan dag!


Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards