Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Emelie - 14 maj 2013 09:46

Vad dom äter dessa två! Dina är en väldigt ompysslande mamma och tillbringar väldigt mycket tid i valplådan. Dessa två ökar i vikt för säkert fyra stycken, dom kommer säkerligen passera 2-kilos-strecken inom en mycket snar framtid...(några timmar...) Men enligt Leena, pappa Arttus uppfödare, så jämnar det ut sig sedan, viktökningen bromsas in. Arttus mamma var i en kull med bara en syster till, mamma Qapri och kullsyster Qiwi. Dom är faktiskt väldigt lika Hulda och Hero. Qapri var ljusare tecknad som Hulda och Qiwi var mörk som Hero. Dom utvecklades till två hälsosamma bernerdamer som båda skördade fina priser som veterandamer! Detta arv hoppas vi givetvis på!!


Mina pojkar njuter lika mycket som jag av att ha valpar. Dom springer upp och sätter sig hos valparna ofta. Jag har sagt åt dom att inte lyfta valparna, dom är så duktiga och försiktiga och Dina har inget emot sällskap i valplådan.


I morse satte sig Rickard hos valparna och jag var tvungen att ta några bilder...

       

Hulda

 

Hero efter ännu ett skrovmål...

Valparna blir 2 veckor på fredag...snart öppnar dom ögonen!!


Allt gott  //Emelie 

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards