Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Drag och Heffisar

Av Emelie - 18 maj 2013 19:40

Jag försöker få till korta träningar var och varannan dag med Tyra inför Arbetsprovet som vi anmält oss till i Linköping. Känns faktiskt som att vi kört fast lite i träningen denna säsong. Plankan börjar vi få snits på men slalomen...aj aj aj...backa....suck suck suck....lägga sig ner...ibland...


Irritationen bryter alldeles för ofta och lätt fram hos matte och när vi började att tränade igår så ville Tyra inte alls....hjälp...jag har förstört glädjen tänkte jag!!! Vi som skulle visa drag idag under Lantbruksgymnasiets Djurexpo...


Iallafall så försökte jag med en slalom och det blev köttbulle i varje sväng och det funkade riktigt bra...phu...en glad matte med glad hund! Vi körde två lyckade slalom och sedan plockade vi ihop.


Idag var det VARMT i Norrköping. Tyra dricker så dåligt när vi åker iväg. När hon fick följa med i bilen packad med draggrejer så blev hon helt uppe i varv och satt och hässjade hela vägen. Vi började med att dra några barn men jag märkte vid sista barnet så började Tyra krokna i värmen. Och att efter det visa dragmoment i gassande sol...jag försökte få henne att dricka i skuggan men det blev bara några klunkar... Men vi lyckades köra några korrekta broar efter lite vila och så en hyfsad vägkorsningsträning. Tyra är VÄLDIGT lättdistraherad nu. Nu är hon egentligen i sin pigga hormonella fas men samtidigt väldigt ofokuserad...ja detta med träning och tikar och deras hormoner...men skam den som ger sig...

Uppskattat idag. Ett barn på väg upp i Tyras vagn.

 

Sanna med Linus. Linus har en himla fart under tassarna i draget! Härligt att se! Det var även en Siberian Husky med och drog barn!

 

Och så kom jag hem till Heffisarna.

 

Hero börjar gå...

 

Gosigaste bilden!

 

Hulda började så smått bjuda in till bus...

 

 

Tror mammas tass räcker att busa med för mig än så länge...

 

Det är varmt även för valparna....tog ett tag innan dom hittade bästa sovställningen...

Här kanske jag kan vila huvudet? Tänkte Hero

 

Nej var nog inte så skönt...

 

Tur vi har varann...så här sover vi skönt...

 

Allt gott!//Emelie


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards