Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Emelie - 30 maj 2013 15:39

Min första plan var att behålla Hulda och sälja Hero. Jag såg på en gång att både Hulda och Hero är extremt lovande men på lite olika vis. Det som syns är ju exteriören, men jag visste ju redan innan hur lovande jag tror kombinationen är hälsomässigt också.

Det är många aspekter att väga in när man kombinerar i aveln och till syvenes och sist så är magkänslan den man måste lita till. Det är något jag lärt mig mer och mer genom åren. Jag har även lärt mig bättre och bättre att veta när det är magkänslan som talar. Det som är viktigast av allt är att inte gå emot magkänslan. Ibland kanske inte magkänslan pekar på den lättaste eller den till synses vettigaste vägen....men jag har gjort misstaget att gå emot magkänslan förr...och det straffar sig i längden.

Min magkänsla kan inte sälja Hero. Jag har nu beslutat att behålla även Hero. Min intention är att hitta en fodervärd till Hero. Jag VILL inte ha en hane ihop med mina tikar med allt vad det innebär vid löpen. Det beror alltid på hur man har det ordnat och givetvis är ingenting omöjligt...men jag hoppas och tror att rätt fodervärd till Hero dyker upp. Jag tänker inte hasta fram en fodervärd utan den får dyka upp när det är dags. Magkänslan måste hänga med i det beslutet  


Här hemma är det hur mysigt som helst med valparna. Dom blir 4 veckor imorgon och nu börjar det bli lite mer aktivitet och businviter. Här är det Hulda som vill busa men Hero är trött och vill sova.

 

Hero och Hulda

 

Det är en liten lyxkull som jag hinner njuta mycket mer av än vad jag brukar kunna göra när kullen är större. Givetvis så binder jag mig starkare känslomässigt till båda valparna när dom nu bara är två och det påverkar givetvis också magkänslan och beslutet att inte sälja Hero.

"Mamma, varför har valparna så vassa tänder?" undrar Rickard.

 

Hulda vill komma ut...

 

Fina Hero

 

Fina Hulda

 


Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards