Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Emelie - 1 juni 2013 18:51

Inleder med en liten rättelse. Farmor Qapri med kullsyster Qiwis kennelnamn är Beneco´s. Uppfödaren Leena avlade sina tre första kullar i kennel Beneco´s namn.


Leena skickade även bild på Arttus vackre far. Maroussia Chrysler Cowboy som fortfarande lever och blir 9 år i sommar. Såg förresten att hans kullbror blev 2:a veteran på en världsutställning nyligen...

Vacker farfar till Heffisarna!!!!

   

Jag träffade förresten Heffisarnas morfars mor Askimsvikens Humla, som hastigast förra helgen. Full rulle på henne också drygt 9 år gammal.


Och så tre bilder på Heffisarna idag 4 veckor och en dag gamla.

Hulda

Hero 



Dom har verkligen försett sig dessa två Heffaklumpar och väger närmare 5 kg lite drygt 4 veckor gamla. Gäller att vara noga med att hålla balansen när det gäller utfodringen av dessa två Heffisar. Dina har massor med mjölk och är en mammig mamma, så överflöd är Heffisarnas vardag. Givetvis ingen svält, men jag kommer att vara väldigt noga med att inte övergöda när jag tar över styrningen helt av matintaget...


Allt gott!//Emelie

Av Emelie - 1 juni 2013 12:46

Jag har varit noga med att hålla framförallt Dina i koppel på promenaderna vi tagit. Jag vill undvika att hon ska rulla sig i eller äta skit. Men nu släppte jag båda flickorna en sväng och det var underbart att se. Först svalkade sig båda i en dypöl....Dina stod där läääänge innan hon kom upp....SKÖÖÖÖNT!

 

Blir en dusch med tvätt snart...

Sedan var det tokryck som gällde!!! Jag hann inte med med kameran! Tjoho vi är fria och kan rejsa ihop sa Tyra och Dina! Underbart att se!

Cyklister cyklar förbi på gatan.....

 

Jag har som ni kanske läst beslutat att behålla båda valparna. Jag hoppas hitta en fodervärd till Hero. Men det hoppas inte mina pojkar som båda har Hero som favorit... Han är som jag märkte direkt mildare i sin framtoning än Hulda. Hulda bits alldeles för mycket och hårt tycker Henrik och Rickard. Men Huldas attityd fångar mitt hjärta....älskar riktiga bitchar... Men Hero har mitt hjärta lika hårt i sitt grepp...vi får se tiden an. Inga kompromisser med hjärta eller magkänsla när det gäller dessa två.


Jag har väl aldrig trott så här mycket på en kombination och ju mer dessa två utvecklas ju mer övertygad blir jag. Leena Jatinen, Arttus uppfödare, har skickat så fina bilder på flera generationer bakåt. Arttus mamma; Merry Mistel´s Qapri var i en kull med bara två valpar. Spöklikt lika mina Heffisar.

Farmor Qapri 7 år på bilderna...en fullvuxen Hulda....???

 

 


Mormor Tyra (dräktig med G-kullen på bilden)...

 

Leena behöll båda systrarna Q. Qapris kullsyster Qiwi fick inga valpar. Hero har nog mycket Qiwi i sig. Hon var den mildaste av alla milda har jag förstått på Leena. Här blir Qiwi bästa veteran av 30 på en rasspecial i Finland. Qiwi 8 år gammal, lika gammal som hennes bedårande handler...

   

Qiwi 9 år och 2 månader gammal

 

Farmor Qapri 10 år och 2 månader på bilden

Pappa Arttu (Merry Mistel´s Sierra) är en helt underbar berner som jag fått glädjen att umgås en hel del med! 6 år på bilden som togs förra sommaren.


Allt gott!//Emelie 



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards