Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Emelie - 19 juni 2013 14:32

Jag har beslutat att behålla både Hulda och Hero. Jag tror så mycket på denna kombination


Min önskan är att hitta en fodervärd till Hero. Det är viktigt att vi är helt överens i våra värderingar. Några huvudpunkter vad som är viktigt för mig när det gäller en blivande fodervärd till Hero.


  • Du använder inte fästinggifter i förebyggande syfte på varken Hero eller något annat husdjur. Jag vill även att Hero får ett homeopatiskt medel för att förebygga att han inte blir sjuk i fästingsjukdom. Jag vill att du är öppen för att det ibland kan vara motiverat att behandla homeopatiskt. Vi måste mötas i dessa värderingar som INTE handlar om antingen eller utan om både och.
  • Vi är överens om hur Hero ska utfodras och röra på sig.
  • Du är intresserad och har tid att jobba med Hero och meritera honom både i utställning och (om Hero håller) i vårt Arbetsprov och gärna i någon annan hundsport.
  • Du bor inom rimligt avstånd från mig.

Vi tecknar skk:s fodervärdsavtal.


Är du intresserad? Ring mig på 070 699 53 35 så pratar vi närmare om detta skulle kunna passa oss!


Annars så är det ganska fullt upp. Även om valparna bara är två stycken så kräver dom samma passning som alla valpar gör när dom passerat 6 veckor. Men lite lättare är det allt med bara två...men så är det mycket med allt annat som det brukar vara så här års!


Några bilder från de senaste dagarna.

Bus med mamma

 


Hulda

     

Hulda och Rickard

   

Hero och Rickard

 

Hero

       

Jag tror att Hero kommer att bli en rolig berner att jobba med. Han är social men även en självständig kille som nyfiket upptäcker världen som blir större och större för varje dag...

 

Allt gott!//Emelie





Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards